18 januari 2008

bachelor of science in nursing

© puma har ritat mej^^

jag har kommit in på sjuksköterskeprogrammet.
jag ska bli sjuksköterska!

det är ett riktigt jobb ffs! jag kommer ha en utbildning och kunna söka kvalificerade jobb!

mätal!

men allt känns sjukt seriöst nu och det är läskigt.
allt är seriöst.
eftersom jag fick veta att jag kom in 10 dar innan jag börjar har senaste dagarna stavats seriösa saker som obligatoriskt, kurslitteratur, studiestöd, utbetalningar, bankkontonr, personnr, skriva under, styra upp och nervöööööööös!
och så ska man jobba mellan allt >< (men jag gillar ica och jag älskar dem för att jag får vara kvar!)

mamma tycker jag är schizofren för att jag ena stunden känner mej alldeles för liten för att gå på universitetet och bli ett riktigt jobb och andra klagar om att jag kommer vara en gammal tant när jag är färdig (23 ffs! tant!)

men det blir förhoppningsvis skitkul och jag kommer nog bli jättesmart ^^
sweet!

1 kommentar:

Anonym sa...

Se bara till att lägga ned tid på pluggandet så går det bra. Känner flera stycken som läser till SSK just nu och det är tydligen ett ganska tufft program, så det är bra att sköta plugget för att hänga med :)