04 mars 2009

dåliga

men jag blir så arg!
i vk idag skrev de om att det kommer bli extra svårt för de som går ut gymnasiet nu att få jobb pga konjunkturen + att det tydligen är en ovanligt stor årskull som går ut, och så har de intervjuat en massa folk på draggen och alla svarar typ "nä det blir att jobba efter studenten" och "jag ska ta ett sabbatsår och jobba och ha kul" och min favorit: "jag kommer säkert behövas nånstans!"
nej det kommer du inte fattar du väl!!!
om 1300 volvoarbetare inte behövs nånstans, varför skulle en outbildad oerfaren 18åring behövas?
jag vet att jag just har tagit ett uppehåll från att plugga och inte borde säga nåt, men 1 - jag är i alla fall medveten om hur dumt det är och 2 - jag HAR i alla fall ett jobb!
jag blir så störd på att (vi) ungdomar är så sjukt lata och verklighetsfrånvända Oo det kommer inte ordna sig, och ni kommer inte få jobb bara för att ni går ut skolan!!!
aaah
><

på tal om ingenting så har jag nästan mörkt hår nu! frisören skulle prova en ny färg och frågade om jag ville bli lite mer stålgrå, och ja. det är verkligen grått! men det skulle tydligen tvättas bort lite efter ett tag. så vi får se hur det blir Oo

3 kommentarer:

Puma sa...

först och främst - dum artikel. Självklart kommer det vara svårare för gymnasiebarn att få jobb, vem har inte redan fattat det? "nähä, jag trodde att det bara var alla andra som blev arbetslösa och måste söka jobb, inte ungdomarna utan erfarenhet!"
Och sedan; dom kommer märka hur svårt det är när dom börjar söka jobb. Dom har bara inte fattat det än.

Jasmin sa...

ptja det är ju ganska naivt att tro att man ska få jobb bara sådär. men det finns ju inte så mycket annat att göra. jag har åtminstone inte råd att plugga vidare och det är det väl få som har.

Cristoffer sa...

JAG VEET! Jag blir så sjukt förbannad när jag träffar någon som går gymnasiet och när jag säger att jag jobbar på donken så blir dom dryga! "Ja, det är väl ett jobb iaf" med halv dryg ton. Vänta bara. När du går ut så kommer du att be för att få ett så bra jobb som jag har din lilla hora.