17 mars 2009

jag vet att du vill


det där är jag Oo
nog för att jag aldrig har varit sådär smal men i alla fall
stackars jessica. i och för sig verkar hon nöjd med sina nya kurvor och då är det bara gadde (grattis jessica!), men det kan aldrig vara roligt att se såna här jämförelser på varenda skvallerblaska när man går utanför dörren Oo
det är i alla fall ingen som sätter mig på förstasidan på en tidning när jag blir tjock!
men nu ska vi styra upp!
puma ska peppa mig! (puz!)
och jag hoppas att cristoffer taggar också, för då kan vi styra tillsammans! (wege gills inte för han har bra ämnesomsättning ><)

men en sak blir jag så störd på!
alla som har gått ner i vikt ger samma tips, men grejen är att jag gör redan allt det där!!! typ "planera dina måltider för att undvika sista-minuten-pizzor", "gå istället för att ta bilen" (okej, i måttliga mängder >< går inte till holmsund t.ex ><), "ät ofta och var aldrig vrålhungrig", "ät en ordentlig frukost" osv, det är så ovärda vardagstips som inte leder till nånting!
jag gör allt sånt där, men ändå går jag UPP! jag äter jättenyttig frukost och mat, och ändå går jag upp!
det enda jag gör fel är att äta en massa godis Oo men om de där tipsen är allt som behövs för att få andra att gå ner 40 kg måste det ju vara nånting fett fel på mig Oo

but still
ben&jerrys wich
!
om jag bara fick välja en sak att äta för resten av mitt liv skulle det vara den!!!!
synd bara att den kostar 25 kr Oo 4 st = 100 kr Oo
but still

^^ ^^ ^^

4 kommentarer:

Puma sa...

taggaaaaaaaa

Jasmin sa...

det är ju olika för alla. du måste väl försöka hitta något som funkar för dig utan att du ska behöva plågas (som med xtravaganza), och ha lite tålamod. typ sluta köpa godis och glass, det är ju skitjobbigt i början men det är så skönt att bli av med sötsuget. ett tips är att köpa en pulsklocka! det finns vissa jättedyra men det finns nog billigare varianter också. jag har alltid på mig pulsband när jag är ute och promenerar och då ser man om man måste öka takten. det kan ju vara lite svårt att hålla uppe en rask takt hela promenaden ut annars... tycker jag iaf. träningsdvder tycker jag är jättebra också. då kan man träna hemma när som helst och behöver inte passa tider. och det är ju billigare än att köpa en massa träningskort. vikter och sånt är ifs rätt dyrt men man behöver ju bara köpa det en gång. oj vad långt det här blev. men om du behöver hjälp att peppa så säg till :)

Cristoffer sa...

men jag TAGGAR

Puma sa...

jag tycker att jessica är snygg som större, och jag tycker det är gadde att kändisar faktiskt blir "normaltjocka" och står för det.