01 juni 2009

twilight


åh jag är en sån nörd
fick låna 2 första av twilight-böckerna av maria och har sträckläst dem, sen skulle vi se filmen men jag kunde inte hålla mig och laddade ner den idag
och har sett den två gånger redan ><
nööörd
och jag vet att böckerna är fåniga och tonåriga men man kan som inte låta bli att dras med i hypen, heh
och, faktiskt, visa mig den tjej som kan läsa första boken utan att bli lite kär i edward ;P

fast jag hatar att det är så obvious att författaren använder vampyrer som en metafor för sex! eller, sensmoral: ungdomar(hon fyller 18.....) ska inte ha sex, sex är "farligt".
typ, edward kan inte hångla med bella mer än 2 sekunder för han får inte "förlora kontrollen", bella vill bli vampyr(/ha sex) men edward vill inte "ta hennes själ"(/oskuld/oskuldsfullhet), fast han kan tänka sig göra det på ett villkor: om de gifter sig först............
suck

ja ja, robert pattinson är i alla fall hawt som edward, och det räcker för att jag ska tagga en film^^
fast han är inte alls lika snygg i verkligheten, han ser ju rent udda ut Oo
vampyrer ftw!

3 kommentarer:

Puma sa...

nördnördnördnördnördnördnördnördnörd
nördnördnördnördnördnördnördnördnörd
nördnördnördnördnördnördnördnördnörd
nördnördnördnördnördnördnördnördnörd
nördnördnördnördnördnördnördnördnörd
nördnördnördnördnördnördnördnördnörd
nördnördnördnördnördnördnördnördnörd

Cristoffer sa...

din kill-smak är väldigt bristfällig

sara sa...

ja man kunde önska,, men extensionsen är bara i underhåret... och det är hur friskt som helst.. dom är inte på skalpen.. :(