22 augusti 2009

världens äldsta yrke


"...det händer ju typ aldrig att man verkligen pratar om prostitution på riktigt, det brukar jämt bara bli en massa tjafs om ifall horor är lyckliga eller olyckliga. [...]det väl är skitsamma hur den eller den horan mår. Liksom, hur många andra är det egentligen som ärligt kan säga att deras jobb gör dem genuint glada?"

så sjukt bra sagt!
lisa magnusson som skriver krönikor för aftonbladet är ffs min idol! hon är så härligt ärlig om allt! inte politiskt korrekt nånstans, och LESS på alla som jämt tjatar om de politiskt korrekta sakerna!
precis som jag ^^

jag tycker helt klart att prostitution borde vara lagligt. det är ju min kropp, så det är väl upp till mig om jag vill sälja den? och vad är det egentligen för skillnad på att sälja sex och att sälja massage t.ex? Oo man säljer en tjänst man utför med sin kropp.
"men sex är mycket mer privat!"
ja, för vissa. men om vissa tycker att det är tillräckligt oprivat för att sälja/att det är skillnad på sex och kärlek/inte bryr sig osv, så måste man väl få tycka det?
det är ju ingen som kräver att de som tycker att sex är för privat ska sälja sex, bara att man ska få bestämma själv!
misshandel, våldtäkt och droger som är det folk brukar dra upp som det dåliga med prostitution skulle ju fortfarande vara olagligt Oo

ja ja
så tycker jag
så det så

Inga kommentarer: