02 juni 2011

ett försök

har känt mig lite otaggad på att blogga senaste dagarna
och mycket otaggad på blogger.com!
så jag sitter och klurar på om jag ska fixa en ny blogg på blogg.se eller helt enkelt lägga ner Oo

hmmm

här är iaf några söta bilder på hardy från igår när hans farmor och farfar var barnvakt:





(för jag och alexander var på date ^^
hur mysigt som helst!)



och så var vi ju med josefin och henry på busplaneten på dagen!
alltid lika kul, hehe :)







förövrigt är pms:en extrem!
såå sugen på socker och godis och såå känna sig tjock och otaggad och sur ><
hah
ska träna ikväll iaf, hoppas det hjälper!

3 kommentarer:

Josefin sa...

Ha ha... Henry ser så peppad ut. Önskar man var lika peppad. Det är superfint väder i helgen och nästa vecka då vi ska börja med att måla huset är det regn och regn... :(

emma sa...

vad fin du var på dejten! :)

jag har också tappat bloggmotivationen. vet som inte riktigt vad jag ska skriva! hehe :)

Sandra sa...

Jag kopierar det jag skrev till Sara:

Jag förstår hur du menar, det jag tänker mig mer är att skippa äggen till frukost och istället baka eget GI och LCHF bröd (jag kan inte komma i från att jag är en mack-människa, äggen spyr jag snart på), varvat med kvarg och frysta bär.
Sen tänkte jag undvika kolhydrater till den mån det går till lunch och middag och istället fortsätta som jag gör nu, ha en god sallad eller kokta grönsaker till. För när man äter så här så inser man att t.ex pasta egentligen bara är ett onödigt tillbehör (så vida det inte är korv och mackaroner man tänkt äta :P ). Sen att jag använder fullkorns och bulgur/qunioa-produkter ibland men jag klarar mig ju faktiskt utan det nu, så varför överdriva? Det är väl mer frukosten som varit jobbig.

Tycker du att min plan låter helt galen? Jag vill hitta en balans som jag känner att jag kan leva med. Och jag börjar ju faktiskt inse att jag klarar mig utan läsk osv, så det känns inte jobbigt. Men att man kan äta frysta hallon eller jordgubbar med vispgrädde, eller kanske den där chokladmoussen om man blir sugen ibland. :)

Så jag är inte ute efter att köra renodlat LCHF eller kombinera fettet osv utan mer att fortsätta undvika kolhydrater till maten, samtidigt får jag ju i mig kolhydrater med brödet. Så det blir ju mer GI-igt :)