17 juni 2011

for real?



för 7,5 veckor sen skrev jag ju att jag hade som plan att gå ner 10,9 kg tills vi skulle åka till spanien.
nu vart det ju inte riktigt så, men det trodde jag nog aldrig heller. men jag gillar att sikta högt, tänker att då landar man säkert ändå liite högre än vad man hade gjort om man hade siktat "lagom"!
typ Oo

i alla fall.
resultatet blev -6,2 kg och det känns ju ändå roligt!
och det som är ännu roligare är att det verkar som att jag äntligen, efter flera månader av träning (började i september, har förstås haft ups and downs men i princip tränat varje vecka i alla fall!) har fått nån slags förbränning!
för "vecka 6" nu den här perioden, gick det riktigt dåligt, pmsade och åt en massa som inte hörde till planen, vecka 7 var det sådär cpvarmt så jag orkade inte träna mer än promenader, och nu sista veckan har det inte gått så bra för jag har varit för stressad för att träna som jag ska, och ätit lite tårtor och grejer... inte bra, inte bra!
men! ändå har jag gått ner lite grann varje vecka!! :D

ÄNTLIGEN!

hade en aha-upplevelse för ett tag sen att anledningen till att jag inte har nån förbränning knappt alls är ju antagligen för att jag aldrig har byggt upp nån muskelmassa eftersom jag var ett väldigt.. stillasittande barn! (har aldrig gått i nån idrott, och satt mest inne och ritade och lekte med dockor när jag var liten, sen vid datorn när jag blev äldre :P)
men NU!
nu JÄVLAR!
känns det ändå som att det börjar hända nåt! :)
så himla kul!
och även att jag inte tycker att träning känns som döden längre, nu känns det helt okej, och ibland till och med roligt! :D

anyway
sen 7,5 vecka sen har jag alltså gått ner 6,2 kg, och tappat 4,5 cm i midjan, 6,5 cm runt tjockismagen och 4 cm runt rumpan!
yay me! ^^

och sen starten (6/9 ifjol) 15,8 kg!
och 10,5 cm i midjan, 15,5cm runt magen och 11 cm runt rumpan!
:D

nu är det bara sommaren som ska överlevas utan att lägga på sig 10-glass-drinkar-och-grill-kilon.. Oo
wish me luck!

5 kommentarer:

saralovisa sa...

GRATTIS!!!! Gud vad du är duktig Malin!!!! :D Vad avis jag blir!

Emma sa...

Grattis, vad härligt att du gått ner ändå :) go girl!

sandra sa...

Grattis, det är ju superbra!!!! och det är ju inte alls långt kvar till målet heller :) Jättebra kämpat!!

jag tror som dig om det där med förbränningen, det låter jävligt vettigt.

Btw, när jag försöker kommentera din blogg när jag läser via bloglovin så går det inte?! sidan blir bara vit. måste gå in på din blogg på riktigt. knäppt.

emma sa...

jag stod still, så det är jag supernöjd med! med tanke på hur jag ätit i veckan ;)

Josefin sa...

Superduktigt Malin! Vad roligt att du känner dig nöjd.