23 februari 2009

textoverload

läste just saras "vill-lista" och funderade lite. jag vill också tusen saker hela tiden (varför är man så??) och oftast så blir det ingenting av det för så fort jag tänker "jag vill ---" så kommer direkt "men jag vill --- också! och ---! och ---!" osv och så känner jag att jag har inte tid med allt eller är fokuserad nog för att göra en sak i taget! ><
jag tror det här är en tjejgrej. oftast i alla fall. men en sak som de flesta tjejer verkar noja över som jag typ aldrig ens funderar på är det här med att vilja vara "världens bästa flickvän" och aldrig vara sur eller obstinat och alltid vilja ha sex och aldrig ha mens eller pms osv!
det enda jag har tänkt är att jag skulle vilja vara snyggare och smalare för weges skull, för att han skulle få ha en assnygg flickvän, men mitt humör får han ffs leva med! heh. jag vet inte varför jag inte bryr mig om det men det känns väl typ som att om han inte älskar mig för den jag är (och då ingår humörsvängningar och pms!) så är det väl inte meningen att vi ska vara tillsammans eller nåt sånt Oo

en sak till om sara's inlägg! namnet vilja! en gång för typ 2-3 år sen satt jag och funderade på namn och så kom jag på vilja, jag hade aldrig hört det förut och tyckte att jag var värsta nyskapande, och nu finns det namnet typ överallt :O det var till och med med i midgård-treornas projekt ifjol!!
varför blir det så? Oo
typ som mina funderingar över varför det jätteofta är massor med nyfödda i samma vk som har samma namn! tror jag bloggade om det för hundra år sen Oo
(ja, här, i founded it!)

ååh på tal om bebisar!
jag blir så ARG när folk typ "asså jag ville ju inte ens ha barn tills för typ 1 år sen" och så har de en nyfödd bebis vilket betyder att de bara bestämde sig en dag för att de ändå ville ha barn sen skaffade de det TYP TVÅ MÅNADER SENARE! ><
jag har velat ha en bebis varje minut av varje dag i snart 7 år!!!
nog för att det finns anledningar till varför jag inte har skaffat nån än, typ ålder, bott hemma, inga pengar osv. men jag blir så arg när folk ungefär bara råkar snubbla över en bebis och ba "oj men det här var ju mysigt!" och jag bara sitter här och längtar så jag håller på att gå sönder!!
inte för att det är deras fel, jag har säkert snubblat över saker som andra har velat ha i hundra år utan att jag har vetat om det. men it makes me sad.

men men
nu måste jag sova
har varit ledig hela dan idag SÅ NICE
men har slösat bort den på att göra ingenting (ångestångestångest)
imorrn ska jag jobba 9-18. det hade känts tusen gånger mer misär om det hade varit 12-21. dygnsrytm kanske inte är så overrated som jag har trott Oo
jag vill köpa ett hus ^^ hus utanför stan kostar ju ffs lika mycket som en lägenhet i stan Oo och då får man en gräsmatta som wege kan klippa och våra framtida barn kan springa på ^^ hihi.

men vänta, vad gör jag? framtidsplaner? känna sig peppad? neeej. se på nuet istället. jobb jobb jobb och stress. och tjock. och inga bebisar i sikte. och liten lägenhet med grannar som är efterblivna och importerar thailändska horor.
men jag har fått order om att fokusera på och leva i nuet av min psykolog (ja jag går hos en psykolog, men alla lär ju ändå ha slutat läsa nu >< och för dem som orkar läsa min blogg är det kanske lite obvious att jag inte har mått så bra lately)
men det är jättekul att leva i nuet. awesome.
Oo

äsch
nu går jag och sover

3 kommentarer:

Jasmin sa...

du HAR i alla fall en lägenhet, och den är större och finare än de flestas första lägenheter :(

och det där med att vara en bra flickvän oroar jag mig över ibland också. men det är bara för att jag är så totalt o-flickvännig som man kan bli säkert.

Anonym sa...

Jag läser iaf din blogg fortfarande :)

Och by the way, angående Vilja. Min gamla chef har en dotter som heter vilja, hon är 7 år, så det fanns innan du kom på det ;)

By the way 2: Har du nån bok biomedicin och allmän farmakologi-kursen? Börjad den i måndag, och jag kom på nu att tentan är ju förtusan på fredag nästa vecka :o Bad planering.

Ha det gött!
/Anna

Anonym sa...

Alltså Malin, älskade Malin.
Det där hade kunnat vara mina tankar nerkluddad.
Nog för att du nämnde att jag var en orsak till att dom bubblade upp, men hur som helst!


Vi är båda två kvinnor som vill mycket!!
När ska man få vilja hela vägen?!
Jag bara undrar!

/Sara