03 april 2009

oh lordi pick a bale o cotton


hm
läste just om en tjej som ska till mexico på en volontärresa för att ta dykarcertifikat och sen hjälpa till med forskning om korallreven... låter ju sjukt spännande
men jag är verkligen en sån människa som aldrig någonsin skulle göra nåt sånt!
inte i meningen "jag är en sån fegis, jag önskar att jag..." utan bara ett konstaterande, att jag är totalt o-dragen (norrlänning) till att resa och upptäcka världen och uppleva sjukt spännande saker! ja, jag tycker det verkar sjukt spännande, men skulle hellre höra någon berätta om det än uppleva det själv. de flesta tänker antagligen att jag är feg, men det handlar bara om ointresse för "äventyr" och sånt. visst, det grundar sig antagligen i att jag är en äkta trygghetsjunkie, men det är inte som att jag sitter och vill göra såna saker men inte vågar. en gång hörde jag nån säga att målet med livet var att jobba och tjäna pengar till att resa, och det jag tänkte var "men så sjukt meningslöst!". vilket förmodligen är vad många tänker om mitt mål att tjäna pengar så att jag kan ge mina barn en bra uppväxt.
jaja nu blev det en massa svammel. men jag började bara fundera över hur sjukt olika människor är.
men det som är synd är att det känns som att "normen" är att vilja resa runt jorden och festa varje dag. och vi som inte har det som mål med livet stämplas som tråkiga och fega. Oo
det är konstigt att världen har kommit så långt i individualism och fria val och jämställdhet, och ändå måste man följa strömmen för att inte bli mobbad. och de som hyllar hemmafrulivet blir attackerade av arga feminister som säger att de är bakåtsträvande och raserar allt som kvinnorna på 50-60-70-talet kämpade för. men de kämpade väl ändå för rätten att få bestämma över sitt eget liv?
oh well
nu är jag sjukt trött
vill inte jobba imorrn
önskar att wege hade ett fett jobb så att jag skulle kunna vara hemma med kissebäbisarna ^^

2 kommentarer:

Cristoffer sa...

Jag vill inte heller resa. Visst, det vore sjukt gadde kanske men jag har bättre saker att göra för pnegarna här hemma.

+ att jag gillar att dina senare inlägg handlar bara om att du "är tråkig"!

loulz

Jasmin sa...

men skit i vad arga feminister och normen säger, du måste ju leva som du vill? vilka är det som mobbar dig? (det är säkert jag och puma men vem fan vet) :P

så länge du är nöjd med ditt liv så spelar det väl ingen roll om andra tycker att du är knäpp? kram!