04 augusti 2008

nu blir det göteborg!


ikväll har vi bokat resa och hotell till gbg!!!
taggaaaaaaad ^^
måste bara kolla upp lite mer om utelivet, inte helt lätt när man bor i lilla isolerade umeå.
och så hoppas jag att vi inte dör på liseberg Oo

annars har jag varit lite light-emo i helgen. inte pms-emo, mer typ... melankolisk (varför kan man inte använda riktiga, uttrycksfulla svenska ord utan att låta som en universitetslektor/wannabepoet? ><). lite "åh varför måste sommaren vara slut snart? varför är det så vackert överallt när man aldrig har tid att stanna och titta? varför måste man bli vuxen och ta ansvar och beslut, varför kan man inte få ha sommarlov en gång till?" osv.
(och, när man nu vet vad man vill bli vuxen och göra, varför kan man aldrig få göra det då?)

men i övrigt är jag glad. vi kom till och med fram till det idag i stugan att jag har blivit en sån där positiv människa sen jag slutade skolan. mamma erkänner att midgård var helt fel för mig (notera att det var hon och pappa som vägrade låta mig gå omvårdnad med motiveringen att man får så dåligt betalt inom sjukvården... för man tjänar ju så mycket pengar på att ha gått bild och form!!!)

men nu blir det sova.
jobba imorrn.
uäh.

Inga kommentarer: