14 december 2010

öf




(bilder: solen går upp över trädtopparna. oerhört poetiskt)

idag var en så vacker dag att man vet inte vad man ska göra av sig själv!!
i alla fall inte jag Oo
det är en sån konstig känsla, det är liksom FÖR vackert, min hjärna pallar typ inte!!
jag vet inte vad jag vill göra, bara att jag vill göra nånting!
så jag stirrar, fotar, promenerar, stannar och stirrar lite mer, fotar lite mer, fotar olika vinklar, fotar ut genom fönstret.. bara för att jag är så överväldigad!!
det kan även hända när t.ex kattungar är så söta att man imploderar!
haha ^^

förutom att överväldigas av naturen så har jag och hardy varit på öppna förskolans julavslutning idag!
hur mysigt som helst!


vi träffade henry!


de var så söta i sina tomtekläder ^^
det vita fluffet på hardys dräkt var kanske liiite för tjockt för så små kläder, men wtf ;P


massa barn att leka med!


sen kom TOMTEN! hardy fick godispåse och julklapp! :D


de smakade bra!


lekte lite med henry
sen fick vi gå hem för hardy var så trött att han kollade i kors! haha
men det var en spännande dag!

blir helt klart att gå på mer öppen förskola efter juluppehållet, hardy börjar ju som bli så stor nu att det är svårt att bara underhålla honom hemma. och han verkar tycka om andra barn :)
fast han är bra på att sno leksaker och dra i hår.
inte så snäll kompis Oo
förhoppningsvis går det över när han blir större, hehe.


på tal om ingenting är jag lite kär i vår farstubro (ord!) nu på vintern ^^
egentligen är den ful och överväxt och ouppstyrd, men nu är den som lagom översnöad och frostig och de röda bären och den nötta blåa färgen passar så bra i det vita ^^
och så gillar jag mitt lilla arrangemang med lampor och kvistar.
jag <3 allt med små lampor!
naturligtvis finare i mörkret, men.
nästan alla på vår länga har marschaller (det är nån slags grann-code. eller granntävling? vem har mysigast bro? Oo)
det är himla fint faktiskt
men jag ids inte för det är ju ffs svindyrt att bränna en marschall per dag! :O
men vi har i alla fall kvistar med ljus! haha ^^
(in secret hatar säkert alla oss för att vi inte följer mönstret. snart ringer robert aschberg upp och vill ha med oss på en konfrontation. Oo)

jaja
vacker dag som sagt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du och Håkan får träffas på ÖF nästa år. :)

Hade ni inte toksnygga istappar där förra året? Saknar dom.