12 april 2011

busplaneten 11/4











ja, igår var vi på busplaneten! (med emma, william, thea, emmas kusin-på-andra-sidan pia, och hennes barn cicilia och svante)
längtar tills hardy blir stor så att han kan kuta omkring som tjejerna gjorde! ^^
men som synes på bilderna vågade han sig faktiskt runt lite mer igår och utforskade de för-lite-större-barn-ytorna.
och så åkte vi rutschkana! både den på bilden och en rörformad. mycket spännande! ^^

idag är jag rastlös.
har börjat fundera så mycket på allt som måste göras på huset som man inte kan skjuta upp (eller blunda för heller) nu när det börjar bli vår.
vill inte ha längans ouppstyrdaste hus i sommar också!
men det är så besväääärligt! ><
eller, egentligen inte antar jag. man måste bara GÖRA.
men idag var det ju typ världens mest deprimerande väder och inte alls vårigt så jag känner att jag skjuter upp ett tag till! :P
(men fortfarande stressen över den feta listan med att-göra-saker!!)

jag vill nog ha blommor i sommar ändå!
tänk :O
förra sommaren var det typ det jobbigaste och onödigaste jag kunde tänka mig!
men det kanske var för att vi hade en besvärlig nyfödding..
fast jag orkar fortfarande inte med hela rabatter, tänkte snarare på krukor.
typ stora urnor med fina blommor i!
det kan jag tänka mig! :)



och jordgubbar ^^
mmmm!

2 kommentarer:

saralovisa sa...

Vi har en gigantiskt vårstädning som behöver göras här hemma... känns såå pissigt!!!!!


Åååh blommor! Jag är så avis på er som har en gård:)

Josefin sa...

Ja, det är endel att ta hand om när man har hus. Nu är jag förkyld igen, men jag längtar nästan tills det är över så jag får gå ut och spola/sopa av altanen. Ta fram sommarmöblerna. Fara och köpa växter på Plantagen eller någonstans. Och kratta bort löv och skit (bokstavligen skit för grannarnas äckliga katter bajsar på vår tomt). Men jag funderar mest på att ha växter i amplar som hänger från taket och sånt eftersom jag antar att Henry bara kommer slita sönder allt annat i hans nivå. Fundera på det du med och framför allt tänkt på att inte välja så giftiga växter i marknivå. Giftiga färgglada blommor kan nog vara ganska frestande för en ettåring att smaka på.