14 februari 2008

nu blir det sthlm!


jag gjorde ett test om vem i grey's anatomy jag skulle vara och det blev izzie.
när man tänker efter var det ganska obvious, hon och jag är rätt lika i vår syn på världen, till exempel kärlek, hopp, julafton och alla hjärtans dag!
vi tror på kärlek vid första ögonkastet och tycker att julen är mysig (och jag kan tänka mej att izzie är lika taggad på valentine's day som jag) men alla bara mobbar oss :(
men det är värst för er som måste gå runt och vara cyniska och tråkiga hela tiden!
><

nu blev det ingen mega-alla hjärtans dag för mej för wege skyller på att han inte har några pnegar. men jag fick i alla fall gelehjärtan ^^
(fast jag tycker inte pengar är någon ursäkt, det finns massor med andra saker man kan hitta på!)


men: det blir praktik i stockholm!
på söndag 14.30 far jag :O
men allt är iaf ordnat nu (till skillnad från igårkväll när ingenting var ordnat och jag ville bryta ihop Oo)
jag taggar att få umgås med sötalice och shoppa!
och ja, själva praktiken förstås :P

man lär ju i alla fall få en känsla för om det känns rätt. att bli sjuksköterska.
jag vet ju att man inte får ha sexig uniform och spana på läkare alt. militärer, och att själva arbetet går ut mycket på att hjälpa dementa att gå på toaletten inte rädda liv, men nånstans innerst inne tror jag ändå jag har en lite skev bild av yrket (tänk pearl harbour ungefär). :$
så det blir nog bra för mej att få lite hardcore dos av verkligheten!

(att den här bilden är den första som kommer upp när man söker på "nurse" säger nog en del om resten av världens bild också!)

Inga kommentarer: