20 februari 2008

praktiken is on

nu är man i fjollträsk och känner sej sjukt norrländsk för alla är så fjolliga!
heh.
praktiken är nice, gamla tanter och gubbar är inte så hemska som man kan tro ;P
men jag stiger upp 05:45 på mornarna och så är det rätt mycket jobb så jag är sjukt trött på eftermiddagarna. så frågan är om det blir så mycket skrivande här.
ska försöka så mycket jag orkar i alla fall.

jag är på nåt sätt ännu mer taggad på att bli sjuksköterska nu.
det känns som... rätt.
det känns... bra att vara där och jobba.
och det mesta som jag var fundersam över först, det liksom bara funkar. det blir naturligt.
en sak som är svårt är dock att prata med dementa för man vet liksom aldrig vad man ska svara Oo
men man lär sig väl.

det slog mej dock ikväll att jag ska vara här 3 veckor!
det är ffs lika länge som jag är i spanien på sommaren! och det känns sjukt länge!
men det är säkert för att det är ju ändå bara sthlm. 50 minuter bort, och det finns internet! (omg)
och på fredag kommer wege hit^^
och frida ska också komma hit nån dag!
och alice är jättesöt och mysig på eftermiddagarna.
så jag överlever nog.
men jag saknar folk hemma!
ska försöka höra av mej så mycket jag kan! men som sagt däckar jag typ av trötthet när jag kommer hem :/

ring mig!!
plz.

1 kommentar:

Jasmin sa...

jag vill också hälsa på men jag har inte råd :(