13 maj 2010

fooodz

mmmmmm
snart ska wege laga fajitas till mig, och så ska jag unna mig en festis och en halv glass!
det är lyx i bäbis-som-ammar-får-ont-i-magen-av-allt-som-är-gott-landet!
haha ^^
men jag försöker ju också att vara duktig nu. har gått ner 14kg sen jag var gravid!!
fast nu verkar det ha stannat av :(
är väl för att jag inte går ut och går så mycket. men lillfisen hatar typ att ligga i vagnen Oo
jag trodde bäbisar älskade det? Oo
vi får typ skynda oss ut när han är nymatad (och helst nybajsad) och kuta runt ängarna innan han vaknar och blir JÄTTEARG!
och det enda som funkar då är att plocka upp honom. suck.
det är så synd, annars hade jag lätt gått ut ofta och länge!
vill få bort lös-post-gravid-magen >< och alla miljoner överflödiga kilon ><
längtar tills jag får börja träna.
faktiskt :O
fast när jag väl får lär jag väl vara för lat ><

annars har jag nog blivit en riktig småbarnsförälder nu Oo
hardy kissade på min huvudkudde häromdan men jag orkade inte ens tvätta den! det luktar ju ändå ingenting liksom...
heh

2 kommentarer:

Josefin sa...

Håller med att det är så trist att inte få äta kryddig mat. :( Det är verkligen skit-trist att amma. Jag hade inte fattat att det var så mycket man kunde vara tvungen att undvika när man ammade. Jag trodde det var när man var gravid som man var mest begränsad i vad man åt, men icke....

Vad synd att Hardy inte gillar att sova i vagnen. Henry älskar det. Visserligen händer det att han vaknar och skriker, men då är det magont och varar bara i några minuter oftast. Sen somnar han om. Blir skönt nu när det blir varmt ute så man kan plocka upp honom ur vagnen och trösta lättare utan att han behöver frysa. Man kanske kan stanna och ta amningspaus i promenader också när det blir sommar?

saralovisa sa...

Wow vad härligt med -14kg redan! Lovely!! Jag kommer att hejja på dig malin!! =)