31 maj 2010

morsdag ^^

just nu ligger hardy på magen i soffan och sover
jag vet att man inte ska låta dem ligga på mage, men seriöst, det är det enda som funkar!! ligger han på rygg eller sidan vaknar han efter 5 minuter!
ska köpa en bärsjal tror jag (när jag nu ska lyckas ta mig ur huset Oo) så jag kan få nånting gjort på dagarna i alla fall.
han sover när jag håller i honom, och det är ju förstås mysigt, men man blir ju lite lätt knäpp av att sitta i soffan framför tvn från morgon till kväll Oo
plus att det känns så dumt mot wege att be honom göra tusen saker så fort han kommer hem (eller alternativt hålla i hardy hela kvällen medans jag gör alla saker jag inte har gjort på dagen Oo)

och amningen håller på och bökar också!
skräp
(för den som är intresserad har jag beskrivit problemen på familjeliv)

i helgen var jag iaf i stugan med hardy och mamma och pappa, för att slippa brännbollsyran. heh. vi bor ju som mitt emot mariehemsängarna så jag kände att det skulle bli lite jobbigt eftersom jag är konstant trött, och när man inte själv kan vara med och join the party hatar jag fulla skräniga människor >< haha
det var en nice helg i alla fall (trots att vädret sög, regnade/var dimma hela tiden!) för mamma och pappa ville ju vara jättemycket med hardy så jag fick sova extra mycket
och vara lite för mig själv, det uppskattades! (eftersom som jag skrev måste jag typ hålla hardy hela dagarna när jag är ensam..)
hann till och med läsa lite i en bok! :O

och när jag kom hem hade wege och hans pappa byggt en altan åt oss! :D
det blev min första morsdagspresent! hehe ^^

imorrn ska jag hälsa på emma och william! :D

i wants candy Oo
jättesötsugen
dåligt!

2 kommentarer:

saralovisa sa...

wow det är verkligen en stor omställning att ha bäbis -tur att familjen finns! Och shit vad härligt med ny altan! AZM! =)

Josefin sa...

Vår BVC-sköterska sa att det är bra att barn sover på mage PÅ DAGEN för det blir lite variation och är ofta skönt för magen. På dagen har man ju uppsikt över dom. Det är ju egentligen bara det här med plötslig spädbarnsdöd som gör att det är dåligt att dom sover på mage.

Men jag vet en kompismamma som låter hennes dotter ligga på magen hela tiden för hon formligen vägrar sova på något annat vis och då har man ju inget val. Endel barn har nog helt enkelt en bestämd uppfattning om hur dom vill sova. När jag var bäbis skulle barn ligga på mage och jag vägrade istället det. Rygg var det enda som funkade på mig.