27 maj 2010

uj

dåligt med bloggning...
men jag är sååååå trött
igårnatt vaknade hardy en gång i timmen Oo varannan för att äta och varannan för att tutten hade ramlat ur Oo
i is tired Oo

men inatt sov han 4,5 timme i sträck!
jag är helt chockad!
min kropp också, känns som att jag är hur pigg som helst, haha

så det är lite jobbigt just nu, och inte blir det bättre av att alla säger att "så är det med 5 veckorsbäbisar".. de har ingen dygnsrytm och de måste få äta så ofta de vill..
och bvcsköterskan sa att de brukar ha mycket problem med magen just mellan 1 och 2 månader...
Oo
men det är bara att härda. och njuta av de stunder när han är vaken och glad :)


hur kan man inte älska den här lilla skrutten liksom? ^^

2 kommentarer:

saralovisa sa...

Hahah åh han är så lik wege!

Josefin sa...

Vad tråkigt att läsa att du får så lite sömn. Det är så jobbigt att inte få sova natt efter natt. I början orkade man med det bra tycker jag, men efter några veckor är det som att det kommer ikapp en. Nu fattar jag inte hur jag överlevde på 2-3 timmars sömn ibland vissa nätter.
Tur dom är så grymt söta dom små liven att man orkar med dom ändå, trots sömnbrist och kanske lite dåligt humör. Det brukar inte vara bäbisen som råkar ut för den trötta mammans temprament i den här familjen i alla fall. Snarare Håkan. Fast det gör honom bara mer mån om att hjälpa mig med Henry på nätterna tror jag. ;)