15 juni 2008

angående fotbollen

alltså. jag hatar fotboll. och sport i allmänhet.
vissa är okej att utöva, men inga är roliga att se på tv!
och nu är det em och fotboll överallt.
okej, det är bara tillfälligt.
okej, det är ett folkligt nöje som förenar idio--- människor över hela kontinenten.
men problemet är!
jag har inget emot att wege tittar på fotbolls-em, det får han göra tills han spyr om han vill. eller grannarna. eller pappa. eller vem som helst.
men låt MIG slippa!!!
jag HATAR att sporten alltid ska gå före alla andra program på tv!! vad fan liksom, varför har det alltid företräde, det finns ju ffs sportkanaler!! hela jävla kanaler som visar sport hela jävla dagarna! visar inte de matcherna?!
tv4 sport är ju t.ex en kanal som finns med i "originalutbudet" eller vad det kallas.
VARFÖR kan inte alla hänvisas dit??

tänk om ni fotbollscpn skulle slå upp tidningen för att kolla när em-finalen sverige mot... vad vet jag, brasilien! visades ikväll, och fick se att nej, tyvärr, vi visar finalen i repris nästa vecka för att ikväll är det desperate housewifes-final med dubbelavsnitt!!
VAD skulle hända då undrar jag!
förmodligen ramaskri och huliganer skulle bränna ner hela tvhuset och folk skulle blogga ihjäl sig och politiker skulle tala om demokratiförakt.
eller nåt.
hemskt skulle det vara i alla fall.

men tänk att det är det som händer alla oss andra varenda jävla gång det är nån cpfinal i nån emosport!

arg

Inga kommentarer: