26 juni 2008

sex å sta'n


så var det min tur att recensera (när jag skrev blev det helt automatiskt först "recenzera"... jag tror jag börjar bli skadad Oo zkadad Oo) sex and the city-filmen!
(jag kommer spoila så den som inte vill veta slutet ska nog inte läsa)
den var bra tycker jag.
självklart inte likadan som serien när den drog igång, men samtidigt hade ju inte det funkat heller. hela poängen är ju att "tjejerna har blivit kvinnor".
lite för mycket drama och för lite humor som många har sagt tidigare.
men å andra sidan är det inte direkt som säsong 7 av scrubs, satc är ju trots allt en dramaserie. eller i alla fall inte bara en humorserie.
alltså för mig funkade "vuxen/familjelivs-sex-and-the-city", säkert eftersom jag taggar det rätt mycket. jag är ju som inte nån typisk 20åring, heh. men jag kan förstå om andra i min ålder tycker det är lite tråkigt.
men det jag egentligen funderade mest på var slutet. det kändes ju lite cheesy att det slutade så "happy ever after" för alla när hela serien (och filmen) typ handlar om att det bara är ett påhitt som finns i sagor Oo men å andra sidan, hur kul hade det varit om det inte slutade lyckligt? om de fortsatte vara singlar efter hundra år? dessutom med en större hint av tragiskt eftersom de nu är runt 45. iof fick ju inte samantha nåt fairytale-ending, men hon var ju ändå happy ever after. (anglofil, hej)
svårt det där.
men jag är iof en sucker för lyckliga slut så jag säger inte så mycket. funderar bara rent filmmässigt Oo

fick förstås ett sug efter det där fashionistalivet de promotar så mycket.
eller åtminstone en stark längtan efter höstmodet. undra om det är liksom uttänk av högre makter att höstmodet alltid ska vara så jävulskt snyggt som en tröst för att sommaren är slut och allt är misär?
men fahsionistalivet är nog inget för mig. se förra inlägget liksom. jag väljer brooklyn, för att vara satc-nördig. :P
men visa mig någon som kan ha deras flashiga liv samt ett lyckat förhållande?
okej, men då måste mannen vara typ big, runt 50 och ha "rumlat klart". för en riktig karl får man inte med sig till storstan, och en storstadsmetrosexuellsmygbög är ju inte mycket att ha.
(charlotte räknas inte för hon har inte fashionlivet, hon har bara en massa pengar och fashionvänner!)

men men nu ska jag sluta tro att jag vet allt och gå och lägga mig! ingen fashionista här inte. har inte handlat kläder på 6 månader (inte skor heller för den delen)! nej städning och matlagning är min grej just nu.^^ och kissebäbis!
godnatt!

1 kommentar:

Jasmin sa...

mjä jag tycker också att filmen var för seriös. skulle varit lite mer humor. och ett lite mer dramatiskt slut. anyway. längesen vi sågs :O du fyller ju år snart!