17 juni 2008

husnörd

hej
idag har min dag bestått(?) av:
- träna
- städa
- äta
- träna
- städa
NU är jag färdig med att städa lägenheten. jag är tröttiz Oo
(jag håller inte på att bli träningsnarkoman, var först på gymmet för att träffa min personliga tränare (fniss fniss) och provade lite på ett nytt program, men sen var jag tvungen att fara hem och laga mat! har som sagt börjat äta mat nu - men jag måste äta var 2,5e h! jag har ju ffs inte tid med annat!! :o men då provade jag på elljusspåret i gammliaskogen lite. sen gick jag och tränade på riktigt ikväll)

men det är viktigt att städa för imorrn ska jag bjuda mamma, pappa och mormor på middag ^^
fett vuxet att bjuda på middag, och framförallt sina föräldrar! ^^ fnis
alltså, folk ska få komma och hälsa på snart, vår dumma bokhylla måste bara komma nångång! känns inget roligt att visa upp lägenheten med en massa flyttkartonger istället för en hylla :(
(mamma & pappa har ju liksom varit med ända sen början då det såg lite hejkomochhjälpmig ut!)

mitt nya intresse är totally att laga mat!
jag vet inte om det är för att jag får göra det nu för första gången på flera veckor, men det är askul iaf! jag sitter och letar recept och planerar och lagar avancerad mat hela tiden! och baka är ju bezt! jag bakade mitt första matbröd i söndags ^^ ^^
det konstiga är att jag älskar att laga mat till andra också! det är ju förstås roligast om jag får smaka själv också men jag kan typ spendera en timme på att laga en lunch åt wege och sen sitta och titta på Oo (men jag längtaar tills jag får äta allt själv också!)

iris är knäpp och jättebusig som vanligt.
jag har känt mig som evil matte idag för jag har varit hård och försökt uppfostra henne lite, typ vart hon inte får vara osv.
men hon lär sig ändå!
plus att hon har guldfiskminne som alla andra katter så hon älskar mig ändå en stund senare ^^

nu måste jag sovaa för 07.30 kommer pappa och snickare hit och ska titta på våra knäppa väggar Oo
natti

(får lägga in bilder sen, blogger är cepe)

Inga kommentarer: