24 juni 2008

midsommar, regn och kissar


jelp nu har jag 25 minuter utan något att göra! vilken lyx!
det här med att flytta hemifrån innebär en sjukt massa arbete, det är alltid nåt som ska göras, lagas mat, diska (okej vi har en diskmaskin men ändå), städa, baka, tvätta, bädda säng, sopa köksgolvet för hundrasjuttioelfte gången (VEM valde svartvitt golv så att varenda litet smuts syns??), tömma kattlåda, ge kissen mat eller vatten, sen så ska det hinnas träna också och så springa iväg och jobba!
jag får ett breakdown :O

men i alla fall

midsommar blev väl inte helt som jag drömde om min första svenska midsommar (ja, det är sant, har varit i spanien i juni varje år sen jag föddes), jag tänkte mig mer massa sol, bada, sitta ute och äta väldigt svensk mat samt midsommarstång! men det började med att vi försov oss för att det var så mörkt ute att man trodde det var natt vid 10:30. men nej, det var DE STORA STYGGA REGNMOLNEN Oo regn halva dan, sen blev det ju middag i stan, alltså inget sitta ute på en gräsmatta och ingen stång. och inget bad :(
men sällskapet var bezt och jag lagade massor med god mat och vägrade släppa in nån annan i köket. hehe.
sen åt vi, jag så att jag trodde allvarligt att min magsäck skulle spricka. sen åt vi efterrätt. Oo
jag var tvungen att ligga och vila i hundra år innan vi kunde röra oss nånstans, och vi gick till carlshem eftersom bussarna hade bestämt sig för att lägga ner efter 14. hur moget är det? Oo
men det var nog bra för min stackars mage. men vi kom dit så sent så jag orkade inte bli full. så vi for hem tidigt. och åt lite chips.
mättnaden efter midsommar var så total!!!

midsommardagen for vi till stugan för lillmamma fyllde år! 27? säger hon i alla fall.
och så åt vi lite mer. jag var en dålig människa och tänkte att eftersom jag hade fuskat på midsommar kunde jag fuska lite mer. och åt tårta och kakor. och godis.
ajaj!
iris fick träffa lava, lava blev skiträdd ^^ det var roligt. iris ville bara leka. på midsommarafton fick hon dessutom fara och träffa smirnoff. då var det iris som var ond och fräste åt smirre, medans hon bara ville leka. konstiga kissar. men det har väl med vem som är äldst att göra. Oo
men vi sov över i stugan och efter ett dygn hade de vant sig vid varann. även om lava vägrade leka och stirrade elakt på iris när hon försökte närma sig! :(

igår lagade jag mest mat. och handlade mer mat.

annars tycker jag att det är tur att vi har hantverkare.
på vår gård jobbar det just nu 7 st varav 1 skottar sand, 1 kör en grävskopa med fjärrkontroll och 5 tittar på. man förstår ju varför de förtjänar 300kr/h.
Oo

Inga kommentarer: