25 juni 2008

dazed and confused?


jag undrar varför man blir så galet rastlös när man är singel?
eller är det kanske att man blir galet slö när man är i ett förhållande?
men skillnaden är så stor har jag märkt.
folk pratar om att resa, flytta, jobba utomlands osv, komma bort helt enkelt. jag tycker bara att det låter jobbigt Oo men de som taggar är alltid eller oftast singlar dessutom!
jag är nöjd helt enkelt. nöjd med min lägenhet, min pojkvän, min katt, mitt jobb, mitt plugg. jag behöver inget mer. inga nya upplevelser, inga nya spännande vänner i andra länder, inga galna fester med kändisar eller vad man nu kan tänkas uppleva.
men hade jag varit singel hade jag inte ens varit hemma i höstas till exempel. då hade jag bott i italien i 6 månader som barnflicka! men jag dissade det för att jag just hade träffat wege.
jag har inte varit singel mycket senaste åren, men jag vet att så fort jag blivit det har jag varit sjukt rastlös. typ fått panik om jag inte haft planer för kvällen.
nu är det det skönaste jag vet att inte ha nåt att göra en kväll!
varför behöver man inte göra nånting när man har nån att dela tiden med?
jag och wege kan sitta och titta på tv, spela dataspel, bara ligga och kramas osv en hel kväll utan att man tänker på det, men hade jag varit ensam hade det inte räckt på långa vägar för att underhålla mig!
varför?
och vad är det som är normalt egentligen?
är man rastlös som singel eller slö som flickvän?

skumt

men i alla fall
imorrn är jag leedig!
hihi
men sen ska jag jobba fredag, lördag, söndag.
lezen :(

1 kommentar:

Jasmin sa...

italien som barnflicka? :O SKICKA DIT MIG I STÄLLET JAG ÄR SINGEL ._.