22 december 2008

it hurts us!

hej
jag har varit värdelös på att blogga men jag har haft så mycket att göra och ingen inspiration till att skriva nåt och inte tagit några bilder att liva upp med så det har som inte blivit nåt.
och here's the kicker: jag har fått magkatarr! av STRESS!
har aldrig känt mig så vuxen i hela mitt liv!
haha
><

så nu har jag bestämt att skita i skolan och bara fixa julgrejer så får resten ordna sig sen.
men det är svårt att inte stressa när man redan är så stressad :/ för även om jag har tänkt skjuta upp och göra klart arbetet på mellandagarna vet jag ju fortfarande att jag har det kvar att göra. så det ligger och gnager på mig Oo
sen så är det så sjukt mycket julsaker man ska fixa!
jag vill vara liten igen och bo hemma och mamma och pappa fixar allt :(
fast det är förstås nice att känna sig vuxen också.
funderar mycket på vad jag ska styra upp för traditioner och hur duktig jag ska vara på att hålla dem för mina barns skull, och att jag hoppas att de kommer växa upp och älska julen lika mycket som jag.
det är förmodligen därför jag blir så sjukt stressad för jag KAN bara inte prioritera bort julen och julstök och julklappar. det är typ det jag lever för hela året!
kanske stressar jag så mycket att jag får magsår, då lär jag ju iaf få bli sjukskriven så jag kan chilla lite.
Oo

men men
nu ska jag vara väga upp min vuxenhet med att spela tvspel hela natten ^^
bra medicin!
och så försöker jag ta mig tid att läsa sagan om ringen(= min favoritsysselsättning på jul^^)

ps
puma tycker att jag är duktig ^^ hon tyckte om min present ^^ hihi
ds

2 kommentarer:

Puma sa...

I luved the present!
Du bara stressar. Hakuna matata Malin! Imorgon är det julafton!!

Jasmin sa...

du vill inte ha magsår :P då spyr du blod och får bara äta kokt mat. det är drygt.