03 december 2008

migraen?


idag när jag satt och åt frukost fick jag cepeont i huvudet och efter en stund kunde jag inte ens läsa tidningen för att jag blev yr! gick och tog alvedon och kröp in under weges varma täcke. efter en timme var det enda som hade förändrats att smärtan hade flyttat sig från mitt i pannan till mitt vänstra öga! Oo och runt omkring. då kände jag att det var dags att sjukanmäla sig.
sov 4 timmar, och när jag vaknade var det kvar!!! ah!
men det gick över efter ett tag då.
när jag berättade om min oerhört plågsamma upplevelse för mamma sa hon direkt "migrän!"
och jag säger "NEJ!"
jag vägrar ha migrän :O
jag vägrar ha en sjukdom (eller vad det nu räknas som) som helt plötsligt kan hoppa på mig och förlama mig!
jag vägrar förlora lön pga nåt sånt!
jag vägrar behöva säga åt mina barn att lämna mamma ifred för att jag måste ligga i ett mörkt rum med öronproppar och ett kg värktabletter i mig!
NEJ! :O
fast å andra sidan kan det ju vara skönt med nånting som folk tar på allvar. säger man "jag har migrän" säger alla "ojdå" och tassar iväg.
säger man "jag har ont i huvudet" säger alla "ta en alvedon och ryck upp dig!"
men
not worth it tror jag nog.

var i alla fall på stan när jag hade piggnat till (och peggan klarade besiktningen idag förresten! helt utan anmärkningar! min lilla black pearl ^^ haha)
köpte julklappar så jag inte ens orkade bära dem själv! (iof är jag klen och det var mest böcker)
och julgranspynt!
och PYSSELSAKER!
jag är så taggad ^^
är jassi taggad? ^^
SOMLIGA vill ju tydligen kanske inte vara med oss och SOMLIGA kanske pysslar med ANDRA KOMPISAR!
somliga andra kanske blir LEDSNA!
:C
men jag är sprängfylld av julkänslor just nu och går runt med glittrande ögon. heh. köpte en bok idag (för the AWESOME price of 29 kr!) som handlade om förberedelser inför jul!
IH
hon som skrev den hade en egen paketverkstad i sitt hus!
JAG VILL OCKSÅ HA EN PAKETVERKSTAD!!! :O
jag dör! jag vill bo i hus! och ha ett eget tomteskåp till alla julsaker!! (alltså den tanten (jag antar att hon är en tant för hon heter maj-lis) är typ jag om 40 år ^^)
jag vill slå in paket! jag och wege ska minsann ha paketverkstad nån dag! så det så!

kom förresten på att alla former av julsaker är typ bra presenter till mig!
eller inte alla. inte modernt plastigt skräp. men gammeldags och "äkta". tomtar i massor!
och bruksföremål!
jag vill ha en sån jävla samling så att jag byter ut varenda grej i köksskåpen till jul när jag blir stor! ^^ (stackars mina barn haha)

jaja
nu kanske jag ska sluta svamla om jul.
hihi

det roliga med att jobba med övervägande 40+ tanter är att man får känna sig som en datahacker på dagarna. heh

TAGGA JUL
TAGGA CAROLA
:D

4 kommentarer:

Jasmin sa...

NEJ INTE CAROLA! på fredag ska vi lyssna på BRA julmusik!

Puma sa...

haha du är så rolig. Jag ska ge dig en paketverkstad. Jag och Emelie ska bara göra en snögubbe av piprensare och mjuka bollar, för det finns såna pyssel-set på frasses. Jag tycker om dig mest! jag lovar!

Puma sa...

REAL GROUP FFS

Anonym sa...

när du har 16 migränattacker i månaden och tre olika mediciner som ändå inte alltid funkar är det inte så trevligt som ursäkt längre ;) det suger hästpung.

men för den enstaka migränattacken prova zomig eller zumo eller vad dom recpetfria triptanerna nu än heter.