30 december 2008

varför finns det så många cepen

ah jag dör av pretto!!!
jag vet att det är dåligt att klaga på andra och att jag säkert framstår som världens största cepe för många men ÅH VAD JAG HATAR såna människor som hon som skriver den här bloggen!!!
jag stör mig så sjukt mycket på människor som ska vara så där fina och duktiga och bättre än alla andra och alltid köper ekologiskt och närodlat och gör aldrig nånting dumt och är så snäll och vill alltid hjälpa andra och tänk inte på mig nej nej jag är bara en anspråkslös liten människa som innerst inne vill att alla ska dyrka mig och säga hur perfekt jag är eftersom jag alltid gör allting rätt och alltid är duktig!
>___________<

hör bara på det här!

någon kommenterade:
"Du behöver bli lite mindre egotrippad, fast du tror att du tänker på allt o alla så är det du som står i centrum alltid!"

och hon svarade (håll i er nu):
"Hur egotrippad är jag som inte äter andra individer, som arbetar med människor för mycket lite betalt, som har fadderbarn, som stödjer flera djur-och människorättsliga organisationer, som handlar ekologiskt och närproducerat, som hjälper handikappade och/eller gamla över gatan eller att bära matkassar, som i fem år hyrde ut min bostadsrätt till fattiga unga tjejer som inte hade någonstans att bo, som åker flyg max en gång vartannat år för att minska koldioxidutsläpp, som plockar upp andras skräp och glas i allmäna parker, som inte överkonsumerar kläder eller skor, som röstar i alla riksdagsval, som erbjuder bostadslösa vänner att bo hos mig, som berättar för alla mina vänner hur mycket de betyder för mig utan att ge dem dåligt samvete, som har under 20 grader C hemma trots att jag blir stel och fryser under +25, som ställer upp och arbetar utan lön ibland, som sopsorterar och skänker kläder och böcker till andrahands-butiker, som aldrig snattat, som sätter individerna nära mig först, som ger mina patienter så mycket omvårdnad att jag inte hinner gå på toaletten eller dricka vatten under arbetspassen, som ibland tror att hela världens människors ansvar för jorden och varandra hänger på mig och därför har dåligt samvete för detta."

hm, låter inte alls som att någon måste bevisa för alla andra hur duktig hon är.
nej nej
låter som en sund och avslappnad inställning till sig själv och livet
mm-m
Oo

kom in på den bloggen för att jag sökte på "EDA-kontroller" till mitt arbete och hon är tydligen sjuksköterska.
ah, intressant! tänkte jag, men SÅ FEL MAN KAN HA
förutom att hon är en sån perfekt och snäll och duktig människa som dessutom är vegetarian (nähä?!) så ska hon vara så sjukt dryg och överlägsen och prata "medicinspråk" hela tiden!!! och hålla på och förklara allt medicinprat för sina läsare dessutom för att klappa alla andra på huvudet och typ "jag förstår att ni inte förstår, det är inte så lätt, alla kan inte vara lika intelligenta som jag, men vänta så ska jag förklara"
><
och titta vilken fin och osjälvisk önskelista hon hade inför jul!
ska vi inte alla bara sätta oss ner och fundera över hur avundsjuka vi borde vara på att vi inte är lika perfekta och osjälviska som hon är?

suck

ett litet breakdown sådär bara som en paus i mitt pluggande
(SÅ LESS)

men imorrn är det nyår!
wö!

1 kommentar:

Cristoffer sa...

Man kan ju i alla fall trösta sig med att ingen bryr sig, och att i slutändan så kommer hon nog inse det själv också. Jag funderade på att lämna någon sjukt provocerande kommentar, men jag orkade inte. Sånt där beteende är omöjligt att argumentera med, och till slut bara självdestruktivt. Allt jag kan göra är att fortsätta njuta av mina kattjackor!