27 december 2008

sjukt långt inlägg

åh vad jag tycker det är skrattretande när folk blir sjukt upprörda över saker som blondinbella gör och säger, och sen lägger hundratals kommentarer om det!
hur orkar man bry sig så mycket om vad hon säger, det är ju faktumet att folk bryr sig och kommenterar som gör att hon blir känd! (jag vet att jag har blivit upprörd över henne flera gånger, men jag kommenterar i alla fall inte på hennes blogg och tror att hon bryr sig eller ens läser det :P)
och fetlol åt att folk blir JÄTTEARGA över att hon kallar karl-bertil jonsson "kommunistskit"!
först och främst vem bryr sig om blondinbella "moderaten" löwengrip tycker att karl-bertil är skit?! det är ju inte som att svt kommer sluta sända för att de är rädda för att bli stämda av blondinbella AB Oo
sen, han ÄR ju kommunist :P men det gör honom inte mindre julstämning för det!
och sen beror det ju på hur seriöst man orkar ta en tecknad serie...
ska vi börja förbjuda kalle anka att visas eftersom han stör det biologiska floran och kallblodigt försöker mörda en stackars hackspett?! :P

anyhooo
jag har precis laddat ner firefox Oo Oo Oo
känner mig som en pensionär som just skaffat en dator
heh
men TYDLIGEN så är internet explorer (speciellt min gamla version) inte SÄKER och har dessutom en förkärlek för att hänga sig. men det var oförmågan att hantera bilddagboken som fick mig att ge upp >< med mitt gamla internet kunde jag gå in, titta på vad en person lagt upp (om det inte var mer än 10 nya bilder förstås, då pallade det inte ens att ladda upp sidan) men sen var det kört.
aningens långsamt sätt att sitta vid datorn Oo
kanske därför jag får så lite gjort. haha

på tal om det borde jag plugga nu.
but i hates it.
:'(

jag orkar inte göra en sån fin kartläggning av min jul som puma, det blir bara en snabbis.

julafton - vaknade tidigt, hade tvingat mina föräldrar att låta mig leta efter en morgonklapp som när jag var liten ^^ sen åt vi gröt, men sen visade jag och wege att vi trots allt inte är 5 år och gick och la oss igen. sov till 12 tror jag sen for vi hem och gav katterna massa mat och tömde lådan. och öppnade de snuskiga paketen Oo
wege fick en awesome present av mig ^^ (mest för att den var funnäh, inte för att han behöver den hew hew)

sen gjorde vi allt man gör och jag glömde karl-bertil som vanligt :( (han finns inte med i våra normala traditioner, det är mest jag som försöker införa det. pappa påminner lite lätt om karl-bertils när jag försöker titta på det Oo)
och så öppnade vi TYP HUNDRA paket!
sen skulle vi ha farit hem (jag snapsade inte en enda snaps för att jag skulle köra) men vi såg på tomten är far till alla barnen till kl 01 sen var vi för trötta så då sov vi över igen.

juldagen var precis som att bo hemma igen, vaknade till sedvanligt whine om att man borde stiga upp och utnyttja dagen och hade inte ni saker att göra? ><
släpade oss upp, magkatarren spökade fortfarande, alltid ont i magen :( sad
sen körde vi hem, bytte innehåll i väskan, packade in katterna och körde upp till rödåsel.
där var hela weges lilla familj minus simon och linda plus en mormor.
SÅ MYCKET FOLK Oo
notera jul med familjen för mig: 4 pers!
jul med familjen för wege: 14 pers! PLUS TVÅ HUNDAR
och nu två katter
heh
men det var mysigt. precis sånt som jag aldrig fått uppleva!
och de dansade runt granen :O :O
och lekte lekar och spelade spel :O :O :O
i min familj ser vi på tv. och dricker lite alkohol. och ser lite på tv. ><
sen for alla hem utom vi, katterna och två av barnen.


annandagen vaknade vi av att weges mamma dammsög. lal. och då hade hela natten gått ut på att antingen iris sprang runt och skrek eller att moa vaknade och grät för hon hade feber!
men vi hänge där ett tag, sen for vi tillbaka och insåg att vi redan var sena så vi fick speeda hem och slänga in katterna, sen till mormor där vi åt SÅ SJUKT MYCKET KALKON!
Oo
then we were mätta.

sen
åkte vi hem och såg på grey's anatomy och kramades.
så skönt!

imorrn ska jag vara med puma. krr ^^

skrållan har börjat jama! hon lärde sig det av att åka bil, det gillade hon inte. hehe. men nu jamar hon och har dessutom upptäckt att man kan kela med mig och wege :O :O
så hon är nästan som en riktig katt nu ^^
(förutom att hon bara kelar i typ 5 sekunder sen vill hon göra nåt annat)

jaja
nu blev det här sjukt långt!
and i must plugg
sad

1 kommentar: