18 januari 2009

stay positiv!


har sett national treasure ikväll. trots att de är lama och overkliga och förutsägbara så älskar jag såna filmer^^ (davincikoden ftw! (fast filmen var en besvikelse)) både för att det är spännande och för att jag tycker historia kan vara sjukt intressant (i know, jag är en nörd)
national treasure är speciellt rolig för att de tycker att de har en sån sjukt häftig historia och att det är så azum när de hittar nåt som är TVÅHUNDRA ÅR GAMMALT OHMYGOD!
200 år sen var typ igår i europa ^^
för att inte tala om egypten, japan, babylon osv
amerikaner är så söta ^^

urs
imorrn är det måndag
men jag ska vara positiv FÖRIHELVETE
skola bara till 12 och pumas födelsedag och vi ska ha jättemysigt ^^

annars,
dagens lol:
"viktbråket i tv4"!
blodinbella skrev för några dar sen om hur sjukt hon tycker det är med vikthets och hur dåligt det är av kända tjejer (framförallt carolina gynning!) att enbart skriva om vikt och utseende och typ bantningstips.
carolina gynning och katrin zytomierska svarade sedan på det.
läs gärna och fundera över vem som är 18 år och vem som är över 30 år
Oo
jag tycker att blondinbella är en bortskämd fjortis som har fått alldeles för mycket uppmärksamhet för ingenting och att hon är sjukt utseendefixerad med sina tandblekningar och spraytanningar och allt vad det är, MEN
hon har aldrig någonsin pratat om bantning och självsvält eller gett tips om hur man spyr utan att nån hör!
jag tycker hon är jätteduktig och en riktig förebild eftersom hon alltid snackar om träning och hur man gör det roligt att träna och påpekar hur viktigt det är att man äter!!
visst, hon gick på lchf-dieten ett tag men hon gjorde det för att hon mådde bra, hon plågade inte sig själv för att uppnå något sjukt ideal, och hon sa själv att hon hade blivit för smal efter ett tag och tog tag i träning och massor med mat istället.
i och för sig är det ju ingen nyhet att katrin "fd-schulman" zytomierska skulle svara på ett sånt omoget sätt, hela hon är ju bara som en reklampelare för generationen som aldrig växte upp!
alltså de som är födda typ på 70-talet, generationen före oss. de som alla är utbildade till it-tekniker eller drömmer om en karriär på tv och aldrig kan bli tillsammans med nån eftersom de är för själviska och kan inte släppa nån annan in på livet eftersom då kanske de måste tänka på nån annan än sig själva, eller (hemska tanke) anpassa sig efter nån annan! de är de som ansåg att karriären och en själv är det viktigaste i livet och nu går runt och är 35åriga kärringar och "ungkarlar" som whinar om hur ensamma de är (och att de av nån konstig anledning har svårt att bli gravida när de väl har hittat nån som kan stå ut med dem!)
vad konstigt, kvinnor är ju inte alls fertilast mellan 16-25 Oo (biologiskt sett alltså)
men då var de för upptagna med att tjäna pengar. och spendera dem.
det kanske är lite svårt att dölja, men jag ogillar verkligen den generationen! de är som raka motsatsen till mig :P
"äta kakan och ha den kvar" är verkligen deras budord!
då kan man ju iochförsig tycka att jag är lite knäpp som gillar sex and the city, men det är i alla fall underhållning. egentligen lever de min mardröm Oo

ja ja
nu ska jag inte vara arg mer
nu ska jag sova
07:00 imorrn
sad :(

2 kommentarer:

Cristoffer sa...

Jag vill följa din blogg men det går inte waaaaaa

Anonym sa...

preciiiis denise! tack :)