28 maj 2009

choklad överallt

hola!
(hur lame är det inte att skriva på spanska när man har varit spanien? oerhört)
kom hem i tisdags vid typ 22.30 men då var jag ju tvungen att pussas och läsa bloggar. heh.
och igår jobbade jag, dööden.
idag måste jag styra plugg så mycket (ska göra omprov om en vecka. ja, omprov. skammen ><) så jag tyckte att det passade jättebra att blogga nu!

det är löjligt hur förlamad man blir i spanien. jag lovar, det ligger en förbannelse över det landet! hade stora planer på morgonpromenader på stranden och simning varje dag, men var helt utslagen Oo så nu är jag tjock igen (mest pga choklad. den där jävla chokladen!)
arg
lite brun, men mest fräknig

jag är sjukt sugen på sommaren!
vet inte hur jag ska förklara det bättre men det känns som att jag sitter på nålar och bara vill utnyttja varenda sekund av den här sommaren! jag vill typ gå på evenemang (typ sånt det står om i sommarguiden) bara för att göra så mycket sommarsaker som möjligt och inte sitta vid datorn (pwn av self)
jag vill sitta på uteserveringar!!!!! nu!
och vara i stugan! och sola! och bada! och gå på loppis med mamma! och utforska inlandet! (har blivit kär i alla småstäder och byar runt i västerbotten. fast bara på sommaren Oo) och fara till stockholm! och fara till göteborg! och sitta i solen och äta glass och grilla! (höhö) och supa ute i folks stugor! och vara uppe hela natten och se solen inte gå ner!
ja
och så vidare
jagvilljagvilljagvill

diskuterade med wege igår; vad är det med sommaren som gör att man helt plötsligt känner sig så fri? Oo
vi for ut lite med bilen igårkväll och jag tänkte nåt i stil med "åh vad skönt det är på sommaren när man bara kan fara iväg såhär halv tolv på kvällen och bara åka nånstans!" sen slog det mig, vad hindrar mig från att göra det resten av året??
men det är nåt med sommaren, helt plötsligt känns det som att man har alla möjligheter i världen och är helt fri att göra vad man vill!
eller är det bara jag som känner så? Oo
det är nog därför jag verkligen hatar att jobba på sommaren, för det känns så fel! man känner sig fri som en fågel (lal) och så helt plötsligt är man låst till att gå till ett jävla jobb!
urs

jaja
nu måste jag sluta sitta här!

sommar ftw!

1 kommentar:

saralovisa sa...

OOOH det 'r så härligt när du sätter ord på mina tankar och känslor!! jag känner precis likadant!! :)
mer sommar till folket!