20 september 2009

ångstlok

ååh
jag blir så arg
som vanligt
men nån liten högstadiefitta skrev en lista på "söndagsaktiviteter" i vk igår:
- sitta i timmar på café
- gå långa promenader
- lösa korsord
- baka
- sticka en halsduk
osv
och till och med:
- absolut ingenting

som om det skulle vara SVÅRT att hitta på saker att göra en söndag!!!
som om det inte var veckans största ångestdag!!
eller är det bara jag som alltid lämnar allting att göra till söndagar? och ändå inte orkar? och har ångest för allt jag inte gör, och som om det inte var nog, har ångest hela dagen bara för att det är måndag dagen efter!
söndag=ångest sitter så djupt i mig att jag alltid hade ångest på söndag även om det var min första lediga dag och jag skulle vara ledig typ 4 dar när jag jobbade. there is no escape from the söndagsångest!!
DET skulle vara nåt att skriva en lista om, hur man slipper ångest på söndagar.
inte hur man bäst slösar bort en hel dag, för det är jag sjukt bra på redan som det är ><

Inga kommentarer: