28 september 2009

hemlis

okej
hej!
nu har jag nåt att berätta!
shocker 1:
jag har färgat håret!!! :O

okej, för alla som byter hårfärg en gång i veckan är det väl inte så big deal, men för mig är det det! >< men jag kände att jag var less på att STÄNDIGT bråka med silverschampon och vittoningar (och det var ändå alltid lite gult ><) så det var faktiskt ganska skönt att bli av med det!
fast helt klart läskigt..
nu är det asmörkt på bilden, men det kommer tvättas ur och bli mer mellanblont
hoppas det blir bra
läskigt
men najs
undrar om jag måste börja sminka mig nu :P ser så blek ut.



mhm
och så har vi
shocker 2:
som är lite större...

jag är gravid!

jepp, efter alla år av whine så har jag äntligen en bulle i ugnen!
i april kommer den, super-exciting ^^
det var inte helt planerat, liten miss i preventivmedelsanvändandet, men vi är glada och våra föräldrar är glada och vi hoppas att våra kompisar ska vara glada också! även om det är...lite omställning.
tack vare att det fanns ett radhus till salu på mammas gata (bokstavligen, där min mamma växte upp) och hon blev helt kär så blir det ingen större lägenhet för oss, utan ett helt (rad)hus!

så det är mycket som händer nu, som jag tycker jag har varit duktig på att hålla tyst om tills allt liksom var redo :)
jag går snart in i vecka 14 = snart fjärde månaden.
gravida och de som har varit pratar i veckor medan normala människor i månader :P märkte jag när maria var gravid och pratade om veckor hit och dit och jag fattade ingenting :P


Bebisen är 6,5 till 7,8 cm lång och väger 14 till 20 g. Bebisen är ungefär lika stor som en persika och växer snabbt.
Stressa inte för mycket, din bebis kan känna av om du är stressad. Männskliga drag, ögon och öron kommer på sin rätta plats.


så står det om den nu ^^
so now u know
vet inte vad mer jag ska säga
feel free att fråga saker om nån vill?

nu blir det mer true blood
fast jag är inte imponerad
än i alla fall Oo

7 kommentarer:

Jasmin sa...

GRAAATTIS!!

Jasmin sa...

förövrigt så är du snygg som brunett! haha. det började med att jag bara WHAAAAT malin har färgat håret omgomgomg. och sen bara WHAAAT en bebis. OMGOMGOMG JAG DÖÖR.

haha, det var så roligt ^^

Anonym sa...

OMG DU HÖLL PÅ GE MIG EN HJÄRTINFARKT OCKSÅ JAG BA WÖÖÖ MÖRKT HÅR PÅ MALIN SEN BA WHAAAAAAAAAT EN FUCKING BÄBIS VAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!!!!!! fan vad awesome!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! men.. sjukt.. haha whaaaaat! fan vad najs! GRATTIS!!!!!!!!!!! :D

Linnéa sa...

Men grattis! Så jäkla kul! Även fast det var länge sedan man såg dig så blev jag helt jättelycklig! Du kommer att bli en toppenmamma. Säg till när du ska ha baby-shower haha, då ska bäbisen få alla Twilight grejer jag kan hitta ;).

hanna sa...

haha åh GRATTIS!!!!!!!!!!!!! :D
så glad för din skull!! du måste ha babyshower sedan! och ps, ditt hår var jättefint också. kram!

sara sa...

OOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOhhhh jag grinar nästan! JA JAJAJA!!!! vad roligt!!! nu vill jagopckså ha en!
Shit!!!

Sv: höhö i knew!

Josefin sa...

Åh... vilken överraskning! Det är ett (av många) skvaller Håkan inte lyckats vidarebefodra hem till sjukskrivna jag. Om det nu läckt ut på jobbet än.
Vad roligt! Då har jag en medgravid syster. Nu när alla andra magar redan är färdigjästa. Jag har väntat på att någon annan skulle ge sig till känna. Häftigt! Bara sex veckor efter mig ungefär verkar det som.