20 september 2009

nördigt men sant


men jag blir galen!!!!!!!
jag vet att de flesta säkert kommer tycka (redan tycker) att jag är dryg och en besserwisser men JAG HATAR FOLK SOM INTE KAN STAVA ORDENTLIGT!!!
jag försöker verkligen att vara tyst men det är som naglar mot en griffeltavla på mina ögon när folk stavar fel >______<
råkade just komma in på en kille på apberget som hade skrivit följande vackra dagboksinlägg:

"varför ska man ta dråger och chitt för att bli glad ta bort sina bekymer osv har jag fåt som svar mitt svar till dom som seger så är att varför börga när du licka bra kan ha kärleck som en dråg för det är det är du med ng som du värkerligen älskar så försviner allt skit och man blir glad så var för äns göra det?"

AAAAH KÄNNER NI INTE SMÄRTAN???
><
han är alltså 16 år! inte 7! som man hade kunnat tro!
sen skriver han såhär:

"aså varför klagar ni på andras stavning det är bara drygt vad fan ni vet inte om man har nåt slaks stavnings problem el något dom klagar jämt på mej men jag har dyseleksi så sluta klaga"

att ha dyslexi är väl inget att skylla på om man skriver sådär FRUKTANSVÄRT misärdåligt!! det är ju typ som att säga "men klaga inte på att jag våldtar tjejer hela tiden jag är faktiskt sexmissbrukare!"
><

det konstigaste (i min besserwisservärld) är dock folk som bloggar och konstant stavar fel Oo
okej att alla inte är perfekta, men när man skriver en blogg är det ju ett forum där det enda man har att komma med är sin text, och så bryr man sig inte ens om hur den ser ut!! i mina ögon är det ungefär lika logiskt som att gå ut på krogen med bara halva ansiktet sminkat eller nånting! Oo eller typ... läppstift på tänderna. har man inte tillgång till en spegel innan man går ut liksom??

jaa jag vet det är bara jag som blir upprörd över sånt här ><
och jag menar absolut inte nånting ont, eller att jag tycker illa om mina kompisar som stavar fel ibland!
det bara stör mig, och bara mig och det är väl mig det är fel på :P

men jag är en otrolig perfektionist ibland och speciellt när det gäller språk. ibland googlar jag synonymer och hur man grammatiskt korrekt skriver en viss mening. eller vilka regler som gäller för ett visst ords böjning. Oo
dock får jag alltid mvg på uppsatser, för ett tips barn: det finns inget som bländar en lärare lika effektivt som en perfekt skriven uppsats! även om de alltid påstår att det är innehållet som är viktigast :P
men i det normala livet är det typ ett handikapp ><
och många rullar säkert sina ögon över min dubbelmoral när man läser min blogg och min svengelska och mina konstiga stavningar och uttryck och överanvändande av smileys >< >< men jag gör mitt bästa för att skriva avslappnat och typ som jag pratar, för hur kul hade det varit att läsa en blogg på grammatiskt korrekt rikssvenska Oo

anyhwhay
det var allt från besserwisserland för ikväll ><
godnatt!

2 kommentarer:

mimmi sa...

Haha jag tycker också så!

Och dom som inte vet att man kan använda , . gör mig knäpp!

hanna sa...

hähä det roligaste är när dyslektiker inte kan stava till dyslexi :D