16 september 2009

höwst


jag älskar hösten Oo
det är jättekonstigt för den är egentligen deprimerande och kall och slut-på-sommaren, men jag kan inte låta bli för den är också så sjukt fin och den luktar så gott!
Oo
var ute och gick lite imorse för att vakna till för att orka plugga. gick i gammliaskogen på småstigar och det luktar verkligen så mysigt! även om det egentligen är lukten av naturen som ruttnar. och även om det på ett sätt påminner om att tvingas ut på utflykt och bli blöt och kall och arg. men nu är jag vuxen så ingen kan tvinga mig till det, HA! så det är inte lika jobbigt minne längre :P
och alla träd får fina färger! hösten är ju mycket finare än sommaren när allting är grönt! hur spännande är det liksom?
jag vill ha en lönn! om jag får ha en lönn utanför mitt fönster ska jag aldrig bli höstdeprimerad ever!

fast det är ju den jobbiga tiden också. när det är mörkt och alla löv har fallit av men ingen snö har kommit än. det är nog den värsta tiden på året :S
eller möjligtvis våren när det typ är sommar i södra sverige men snön fortfarande ligger kvar här och jävlas ><

1 kommentar:

sara sa...

Malin! Ibaldn är du som en liten suolmate, vet du det? jag sa nyss till min sambo när vi satt ute och frös på balkongen att jag önskade att jag hade en lönn utanför fönstret!
Hösten är kall och hoar om deprision, men den är också det vackraste som finns!

Förlpt, jag är portat från datorn som har msn så jag har som aldrig brytt mig om att logga in där.
vad är det flr present du pratar om egentlgien jag är så nyfiken!