10 december 2009

läsa läsa läsa

idag har jag enbart suttit och läst typ krönikor, debattartiklar och bloggar
värt!
men man blir som fast och alla bara länkar till varann och det tar aldrig slut!
><
vad mycket man vill skriva också när man har läst en massa intelligenta saker! men jag orkar inte,
så jag länkar bara till artikeln det började med, om att otrohet ses som det absolut hemskaste man kan göra mot en annan människa och att det kanske är lite konstigt

"Det är nästan som att artonhundratalets syn på kvinnan som beroende av mannens kärlek och äganderätt över henne har återlanserats. Synen på äktenskapet som det absolut heligaste och obrytbara kontrakt man kan ingå har fått en revival [...] Relationsrådgivarna ger bedragna människor rådet att göra slut eftersom otrohet tydligen är det värsta av alla tänkbara brott och ett kvitto på att partnern inte känner tillräckligt starkt. Det är en absurd, reaktionär inställning.
[...]
Den traditionella kärlekspartnerns position på piedestalen hotas hela tiden av nya bekantskaper eftersom någon kan tänkas orsaka en anledning att göra slut. [...] Ingen kräver att man bara ska känna vänskapskänslor till en enda vän som ska fylla alla behov man har. När det kommer till kärlek förväntas vi dock hitta en enda person som ska tillfredsställa alla behov.
"

jag säger inte att JAG vill leva i ett polygamt förhållande (eller vad heter det?) just nu men att hon har väldigt rätt och att man inte ska vara så trångsynt och enkelspårig när det gäller förhållanden! och framförallt inte döma andra!

skulle kunna skriva en massa, men äh, inte nu
läs artikeln! den är bra!

nu ska jag åka buss
buss sux :(

1 kommentar:

Puma sa...

I do not judge! :P