09 december 2009

oh helga..


herregud!
läste just på ett forum där folk diskuterade hur mycket de lägger på barnens julklappar, och ganska normalt verkar vara typ 1500-3000 kr för 0-10 år och 3000-5000 kr för 10-15 år, lite varierat förstås.
Oo
jag trodde att jag var en ganska generös människa och speciellt när det gäller barn men HJÄLP!
vad köper man ens för 5000 kr varje år?? får de typ en ny tvspelskonsol för varje år eller vad? Oo

men det är klart.. det är säkert jag som egentligen är helt clueless när det kommer till egna barn och hur generös man blir då, och vad leksaker egentligen kostar idag Oo
men shit
nu förstår jag varför folk som har barn inte taggar att ge julklappar till vuxna, haha

det galna är också att de här människorna i forumet menade att de lägger de här pengarna själva, sen utöver det så får ju barnen en massa (säkert inte så billiga heller) julklappar från mormor, morfar, farmor, farfar, farbröder, mostrar osv osv osv
gud vad barnen är bortskämda idag!!!! :|
fast jag var ju helt klart likadan själv!
jag vill inte ens veta vad mina julklappar har kostat under åren Oo
jag börjar få ångest Oo

1 kommentar:

saralovisa sa...

Men herregud skulle detta vara medel! Stämmer knappast!
Skulle min morsa ha lagt så mycket så hade hon fptt skaffa sig två jobb till! fast då har iofs hon 4 barn.
Men ändå... det är ju helt sjukt. Vem fan har så mycket pengar? Och varför skulle det vara värt att lägga så mycket?