21 december 2009

skrållan :(

nu är skrållan borta :(
hon har flyttat till robertsfors, så det är bra för det är ganska nära och de sa att vi fick komma och hälsa på i sommar om vi vill! (stugan är ju rätt nära där)
men hon har varit alldeles för rastlös som innekatt, och även om vi har möjlighet att låta henne vara ute nu så känner jag inte orken att styra upp att lära henne vara utekatt medan iris måste vara inne. det skulle bli så mycket whine Oo
och så skulle man ju aldrig bara kunna låta altandörren stå på glänt t.ex eftersom iris inte får gå ut
så vi bestämde oss för att söka ett annat hem till henne där hon kunde få vara ute hela tiden, så nu är det en familj med 2 små barn (som verkade sjukt taggade på "KISSEEE!") i robertsfors som har tagit hand om henne. de hade två katter men den ena dog nyligen så den andra saknade att ha en kompis. så det känns ju bra eftersom skrållan har haft iris här.

men jag har SJUKT dålig samvete för iris ><
man får väl tänka att katter tänker ju inte riktigt som människor, hon lär väl leta efter skrållan ett tag men sen glömmer hon nog bort det.
men vi ska vara extra snälla mot henne nu!

åh, även fast jag vet att skrållan förmodligen kommer ha det asnice därborta så kan jag inte låta bli att deppa lite. känns så tomt :(
ingen mer malins lilla skrållan :(
åh :(

1 kommentar:

Puma sa...

du hatar skrållan! :( du får inte komma och klappa mina katter för du kommer kidnappa dom och lämna bort dom! >.<

gays?