04 december 2009

t minus 20 dagar ^^

jag bjuder på pumas azm julkort från ifjol!

omg!
klockan är 10 och jag är uppe och färdig!
is it possible? Oo
senaste typ tre veckorna har jag inte varit färdigduschad, äten, tandborstad osv förrän typ 13 ><
which iof cares for explanation
jag har hoppat av plugget Oo
igen Oo
men det var ju bara en kurs... men det var mest för att när jag sökte (kostvetenskap a) (inte konst!) var jag sjukt taggad på näringslära och matlagning och innehåll i mat osv, men sen jag blev gravid hatar jag typ mat >< haha
inte att äta mat, men jag orkar bara inte bry mig om vad det är i och näringslära och nyttigheter och sånt. är för hungrig och trött typ ><
så det kändes så onödigt att slösa bort en termin på att härda mig igenom en kurs som jag egentligen skulle ha tyckt var rolig. så jag får läsa igen nån gång i så fall. när jag är normal igen :P

men det är i alla fall sjukt skönt att vara ledig! jobbar så mycket jag får på ica, men var väl lite sent ute så det är inte så mycket. men det bra är att jag hinner fixa med allt annat som man aldrig hinner göra! typ städa, tvätta... packa upp flyttlådor!
och det bästa: JULPYSSLA! :D
inte för att jag har gjort det än Oo
men jag har köpt julklappar ^^
kanske ska fara på stan lite idag också ^^

men jag måste sitta och vänta på en låssmed Oo eller vad det heter. han ska i alla fall fixa låset till vår balkongdörr (som går att trycka upp även om den är stängd) (nu kanske vi får inbrottstjuvar bara för att jag skrev sådär Oo men han fixar det idag! sådetså!) men jag hatar hantverkare och låssmeder och allt vad det heter, för när de ska komma måste man sitta hemma hela dan Oo
klassikern: "ja men jag kommer imorgonbitti då! vilken tid? ja kanske vid 7... 7-8... 7-8-9-nånstans!" vilket leder till att man måste stiga upp typ kl 6 eftersom man inte vill öppna i pyjamas när de kommer, och så sitter man där och är klar och väntar klockan 7, och så kommer de typ 11!!!!!! >< sen jobbar de till 12, sen ska de ha lunch, sen kommer de tillbaka typ halv 14 och jobbar till 16, sen måste de åka hem för de slutar och säger typ "ja nu slutar vi ju för idag, vi hann ju inte riktigt klart så vi kommer tillbaka imorrn!"
och så vill man dö ><
haha ><
jaja, det är väl bra att de finns

nu ska jag packa upp lådor och fortsätta vänta på låssmeden........ Oo
SEN kanske det blir julklappar
om jag har tur

4 kommentarer:

Josefin sa...

Även om man inte får inbrottstjuvar känns det ju inte så barnsäkrat. Fönster och balkongdörrar ska inte gå att få upp utan spärr. Förra veckan var det en ettåring som föll 8 meter från sitt sovrumsfönster. Huga!

Visst är det i nyhuset ni bor nu? När kommer det bilder. *nyfiken*

Puma sa...

BARNSÄKRAT ÄR GAY! Wegesäkrat skulle dock behövas!

jag har aldrig fattat VEM SOM BRYR SIG om att vara påklädd och vaken när hantverkar kommer! JAG - värdens ytligaste människa - bryr mig inte! Jag vaknar när dom plingar på dörren, slänger på mig morgonrock, öppnar och låter dom göra sitt medan jag kollar på tv eller går och lägger mig igen. Det är ju bara gubbar. Dom bryr sig inte. Jag bryr mig inte. WHY?!

Puma sa...

dessutom har du ordverifiering också!

Josefin sa...

He he... ja, det är väl skillnad på att flytta till ett hus och till en lägenhet. Du får väl ta en bild från utsidan istället. ;)

Jag har slagit på shuffel på all min julmusik i Winamp nu. Här ska adventspyntas! Så härligt med en ledig-fredag. Kommer du på jobbfesten imorn? Vi ska ha förfest här innan vid fem-tiden eller nåt, eftersom ingen annan tog på sig att ordna det.