13 januari 2010

babies on a plane

hm
alex schulman skrev idag på sin blogg:

Nu är vi på Arlanda. Charlie ser lite full i fan ut, märker ni det? Jag vet hur det kommer att bli. Vi sätter oss ner på våra platser i planet. Charlie böjer sig fram mot vår stolsgranne. Denne har ingen aning om vad som väntar. Charlie ler och så väser hon: "Welcome to hell."

de ska alltså flyga till thailand med sin bäbis som är några månader.

sånt där tycker jag bara är så sjukt dåligt!
och så SJUKT själviskt av honom och hans tjej!!
till att börja med de skiter ju fullständigt i hur barnet (som ju till och med är en bäbis) kommer må under de här 14 timmarna, de tänker enbart på sig själva och att de vill åka till thailand och lyxa sig.
jag kan bara tänka på hur extremt jobbigt det måste vara för en liten bäbis att först och främst sitta still i 14 timmar, men sen lock i öronen som hon inte kan få bort, smärta i bihålorna och öronen och decibelnivån som det är i ett flygplan Oo

men förutom det så är det också så sjukt dåligt mot den här stackars stolsgrannen han nämner!
en sån lång resa är ju jättejobbig även för en vuxen, men ska man då behöva stå ut med att höra någon annans bäbis skrika hela vägen också??
är det ens egna barn är det ju en annan sak, man har valt att ha barn och allt vad det innebär, även skrik, men jag tycker det är helt sjukt själviskt att utsätta andra för det också!


vi får väl se om jag säger samma sak sen när vår bäbis är född, men jag hoppas då det. jag hoppas att jag aldrig blir sådär självisk och tror att världen cirkulerar runt mig och min bäbis som vissa föräldrar Oo

1 kommentar:

Josefin sa...

Ha ha "welcome to hell"! Jo, jag tycker nog som du. I alla fall dumt att åka ända till Thailand med ett så litet barn. Det är ju verkligen ett halvt dygns flygresa. Finns ju närmare resmål.

Jo, du kommer nog ikapp. Mitt mått var längst ner på kurvan första gången också och då blev jag helt nojjig eftersom jag dessutom hade problem att äta ordentligt, men det tog sig snabbt igen. Nu börjar jag bli nojjig igen... tänk om den slutat växa? Ser inte magen mindre ut än för en vecka sen? Bla... bla... Jag skulle ju inte vara en sån som oroade mig ju!