04 januari 2010

ledig

hade nyss en massa folk här!
så dumt, ingen som kommer och hälsar på på flera veckor, sen kommer både petter&ebba och kusiner och kusinbarn på samma gång! :O
men det var trevligt ändå ^^
jag gillar besök ^^

nu sitter jag dock och gör absolut ingenting
jag är så dålig på att vara ledig
var så lycklig för att jag hade en ledig dag och så slösar jag bort den på att göra ingenting!
eller så är det det som är det bästa sättet att spendera en ledig dag, håller man på och gör en massa saker hela dagen blir det ju som inte riktigt ledigt.
men man känner sig inte helt nöjd om man inte har gjort nånting heller Oo
det där är verkligen ett av mitt livs största problem ><
hah

det töntigaste är att jag fördriver tiden med att sitta och läsa en gammal gubbes blogg Oo
men han var rolig ^^
lite jobbigt bara att konstatera att vi är väldigt lika, gubben och jag
Oo
men han skriver att när han tittar på tv kollar han på "sådana där mumie och arkeologprogram" medan "Frun ser gärna på sånt där som "bonde söker fru", "lyxfällan" och "Vem är dummast och blondast". För mej är sånt där en förolämpning mot alla tankar på existensen av en intelligent livsform på den här planeten." och jag är precis likadan!
jag HATAR bonde söker fru och liknande, det är allvarligt tortyr att behöva se ens en sekund för mycket när man zappar runt ><
men när jag är sjuk eller alldeles för ledig eller av nån annan anledning ser på värdelös dag-tv är det alltid arkeologprogrammen eller historieprogrammen eller bygga-häftiga-hus-som-aldrig-klarar-tidsplanen-programmen som jag fastnar i!
eller djur. animal planet är teh saviour of sjukdagar.
men ändå
betyder det att jag är en gammal gubbe?
haha ><

2 kommentarer:

Puma sa...

haha ja! bygga-hus-programmet är azm!

Åke Forsmark sa...

Roligt att du hittat igen min blogg och verkar få ut åtminstone något av den. Ålder spelar inte så stor roll tycker jag. Jag har en kompis som är 72 år samtidigt som det händer att jag svingar några bägare med tecknarkollegor som är strax över 20.