02 juni 2010

lite lätt bränd


igår träffade vi hardys tremänning william!
han är 1 vecka och hardy är 6 veckor!
de väger lika mycket, men hardy är ungefär 5 cm längre, helt crazy! haha

idag satt jag ute på altanen och solade! det var första gången den här våren/sommaren! det har som alltid varit nåt med hardy. men nu låg han faktiskt och sov medans jag först fikade lite sen solade.
helt amazing! :O hehe
men jag tycker det är ganska stor skillnad nu, han är mycket piggare och (på förmiddan) är han väldigt glad och "med" och man kan prata och busa med honom. och han är så stark! han kan redan vända sig från mage till rygg! och lägger man honom på mage kan han kravla runt och faktiskt förflytta sig! :O
men det är nog inte så planerat direkt, bara att han sparkar med benen jämt.
det är nog därför han är så smal också kom vi fram till hos emma och ante igår, han måste ju göra av med jättemycket energi eftersom enda gången han är stilla är när han sover.
han kommer säkert vara nöjdare när han får börja äta mat tror jag. även om jag har rätt bra med mjölk nu och vi ger honom ersättning ibland så känns det som att han kanske skulle behöva ännu mer energi!

jaja, det går framåt i alla fall :)
börjar kännas mer bäbis-mysigt och mindre nyfödd-bökigt(/läskigt)
hehe

ps, bildbomb på bilddagboken!
(fråga mig om gästlösenord!)
har äntligen tagit mig i kragen och lagt upp alla bilder vi tagit sen hardy föddes Oo

2 kommentarer:

Josefin sa...

Vilket energiknippe ni har. :)
På nåt vis är det ju speciellt med nyfödd, men så mycket skönare när man passerat det där läskiga nyfödda. Och jättemysigt nu när huvudet blivit stabilt hos Henry. Nu kan man busa obehindrat.

Josefin sa...

Ja,visst är bumbon kanon. 250kr begagnat på blocket och då fick jag med ett litet bord också att fästa på. Tänkte han ska få sitta i den på bordet under bröllopsmiddagen.