11 juni 2010

bästaste


idag var vi på bvc och hade läkarbesöket, och han är så duktig vårt lilla monster!! :D
läkaren och sköterskan var värsta imponerade av hur stark han var! och sen när de la honom på mage var han så duktig och visade att han kan lyfta på huvudet jäättehögt! ^^ haha

hrm,
jag citerar: (från babycenter.com)
"En del bebisar kan vända sig från framsidan till ryggläge redan vid tre månaders ålder, men de flesta behöver den styrka i arm- och nackmuskler som utvecklats kring fem-sex månaders ålder för att kunna vända sig åt andra hållet - från ryggläge till magen."

haha
ja, jag håller på att spricka av stolthet över våran duktiga lilla son! ^^ ^^
det blir nog spännande sen när han börjar krypa eller gå (vilket inte lär vara SÅ långt bort!)
tok-bäbis!
mamma lär få jaga dig hela dagarna!

oh, och just ja! hardy vägde 5260g... och william 5220g!
hardy vann!!! :D
fast hardy är väl lite ägd ändå, eftersom wille är 4 veckor yngre
Oo
59,5 cm lång är han nu i alla fall :)

nu vill wege hitta på nånting
(han är ledig idag så det är helg nu ^^)
men jag vill typ bara vila
det är problemet med helgerna, på veckorna gör jag ju en massa saker för att underhålla mig (och hardy) men på helgen vill jag bara chilla när wege är hemma och kan bonda med hardy, men då vill han hitta på en massa saker Oo
suck

tröött!

1 kommentar:

Mimmi sa...

http://www.youtube.com/watch?v=KfpzNnptfPU&feature=player_embedded#! om du orkar så kika på den videon, mona som håller tal.. Tar upp riktigt bra saker, och dåliga saker för högern då. :)