29 juni 2010

sommarstress

ååh
det finns alltid så mycket att göra
jag vill göra en ny blogg, göra hardy's fotoalbum, göra fot- och handavgjutningar, skriva, rita, sy, vad som helst!
bara få ur mig lite kreativitet!!
men det finns som aldrig tid! nu sover hardy, så jag har typ en halvtimme på mig. men det räcker inte! inte för mig i alla fall, jag behöver ha flera timmar ledigt för när jag väl sätter mig med nånting blir jag så inne i det och vill ha tid att verkligen hålla på med det! inte nödvändigtvis göra färdigt, men få hålla på tills jag känner mig nöjd i alla fall!
det är nog det jag tycker är jobbigast med att ha barn :/
eller, det enda som faktiskt är jobbigt. allt annat, typ sömnbrist, skrikig bäbis osv som kan vara jobbigt känns alltid övergående. och så finns det ju alltid en lösning på det.

sen är det dessutom en massa jag måste och borde göra,
typ städa, handla, köpa nya bh-inlägg.. Oo
framförallt städa
suck

men jag vill bara chilla och njuta av att vara mammaledig, och att det är sommar och att wege har semester! vår bästa tid liksom!
varför ska man alltid vara så stressad ><

ja ja, får väl tänka på konstnärskvinnan med 8 barn i familjen annorlunda. kunde hon hinna göra tavlor borde väl jag! :P


sötis i solhatt

3 kommentarer:

saralovisa sa...

Gud Hardy är så söt jag dör!!!!
Jobbigt att tiden ska fattas, men gör det som känns viktigast :)
Längtar tills på fredag! Kram

saralovisa sa...

Åh jag vet, har försökt så gott jag kan nu med att mysa i soffan och tänka positiva tankar, men det är svårt ibalnd. Stressen från jobbet är enorm!

isabelle sa...

alltså ippi piippi gulletuss!!