19 november 2008

jag gillar inte anime!!!


idag har varit en bra dag.
var ledig. hade tänkt att plugga men sen tänkte jag "vad fan". eftersom... eftersom... okej, egentligen hade jag ingen bra anledning men det gjorde i alla fall min dag till en bra dag! vilket inte är helt vanligt!

så idag har jag suttit med min lerklump hela dan och gjort julklappar ^^
då är jag glad! när jag får sitta och göra saker i lera. och när jag får julpyssla. och när jag får styra upp en julklapp/present som jag känner mig sådär nöjd med. och alla tre tillsammans är ju bara awesome! :D
jag förstår inte hur folk som säljer hantverk kan ta så jävulskt mycket betalt för det! om jag fick ägna dagarna åt att sitta och göra det jag tycker om skulle jag bara vara nöjd! jag förstår att man tar betalt för materialkostnader, men timpenning? wtf? hur ska jag kunna sätta ett pris på de timmar jag har varit totalt happiness? jag borde ju snarare betala nån för att jag fått göra det!
fast det kanske är konstigt att man känner så. att man måste göra nåt man inte vill för att det ska vara värt att få betalt för det Oo

annars så har jag stuckit hål i wege 10 ggr ikväll!
han följde med som nåldyna när jag skulle öva PVK, heh. (det är svårt ffs!)
stackarn!
men det var kul ^^

och skrållan har blivit större! fast hon är fortfarande minst i världen!

livet känns inte så tugnt just nu, trots att jag just insett att jag är en unindependet (dependent?) bastard Oo och en mes. och bitter.
men nästa vecka börjar praktiken, och hur jobbigt det än blir så kan det aldrig bli drygare än att sitta i skolan!

och
SNART ÄR DET JUL!!! :D

3 kommentarer:

Gammal Hårdrockare sa...

Hej och tack för din vänliga kommentar!
Och ja, jag tycker också det där är märkligt, att man kan få betalt för att syssla med det man tycker är kul!
Att jobba med sin hobby ser jag egentligen inte som ett jobb, det är mer som ett fantastiskt fenomen.

Jag gillar t ex att skriva, nu har jag fixat reklam på bloggen och hittills, på tre dagar, så har jag tjänat 18$ Det är nästan så man skäms!

Anonym sa...

bli smyckesdesigner! inte sjuksköterska!

Jasmin sa...

hur kan du inte gilla totoro?!! tokigt. kan du inte sälja lerfigurer eller nåt? du är ju asbra på sånt.