12 april 2010

+ 2

godmorgon!
sov till 10:30 idag då wege ringde och väckte mig
fail
känns som jag kan sova verkligen hur länge som helst nu!
borde väl göra det också, alla som har barn säger att jag ska passa på och vila.
2 dagar över tiden hittills
boring boring
imorse kände jag att jag nästan längtar efter värkar och smärta, bara för att ha nånting att göra, alltså profylax-andas och hantera smärta och sånt där. det är så tråkigt att bara vänta
och vänta
och vänta...

egentligen längtar jag inte alls efter förlossningen, det kommer ju göra ONT! och vara jättejobbigt! och GÖRA ONT! Oo hela tiden! i flera timmar! och sen blir det ännu värre!
typ som när man cyklar uppför ÖK och är helt död och kommer till den där sista biten när det blir ÄNNU MER UPPFÖR helt plötsligt!
haha ><
men jag längtar till efteråt. när han är ute. och ligger på min mage och tittar upp på mig för att kolla att det är rätt mamma. (det sa barnmorskan att typ alla barn gör, cuteness ^^)
och speciellt längtar jag tills VI har blivit föräldrar, istället för att JAG är gravid. inget ont om wege, han gör ju allt han kan! men det är ju verkligen bara jag som är gravid just nu. bara jag som har ont och väger 20000 kg och måste vagga fram Oo
han är ju bara som vanligt! och sen får han en liten bäbis!
fusk Oo

jag vill gå ut och gå i det fina vädret, men jag tror inte jag pallar :(
har så oseriöst ont i den främre bäckenfogen nu
det riktigt bränner av smärta så fort jag rör mig, ibland till och med när jag bara ligger still!! Oo
och det blir ännu värre av att promenera :(
dåliga kropp :(
elaka bäbis som trycker sönder mitt bäcken :(

men men
kanske ska sätta mig ute på balkongen i alla fall
väldigt svensson
men bor man i radhus så gör man, hehe

(nu har vi dessutom en KOMBI ^^ (den är azm!))



ps. konstig grej: spotify har gett mig helt sjukt dålig musiksmak Oo
jag har alltid haft det problemet att jag inte orkar sitta och lyssna på album med samma artist i hundra år, utan jag sitter och gör playlists efter playlists, lyssnar på samma låtar tvåtusen gånger per dag sen blir jag less, osv osv. men om man bara har musiken man har på datorn är det i alla fall bra musik, för man orkar inte ladda ner en massa nytt hela tiden (inte jag iaf).
men med spotify behöver man ju inte ladda ner, det bara finns! så när jag får för mig att jag vill höra nån dålig radiolåt så finns den bara där och väntar på mig!! Oo
och så lyssnar jag! Oo
bara för att jag är less på allt annat! Oo
(senaste exemplet: "hey there delilah" går typ på repeat här)

= pinsamt
Oo

1 kommentar:

Josefin sa...

Härlig bil! *avis*