25 april 2010

hardy!

ja, som de flesta säkert förstod fick vi stanna på förlossningen i tisdags, och klockan 19.09 kom han ut, vår lilla hardy <3
3710 g tjock och 52 cm lång
helt perfekt och med massor av blont hår! ^^

tack så mycket för alla hälsningar och lyckönskningar!

det mesta går väldigt bra, han är jätteduktig på att amma vilket är en lättnad, man har ju hört mycket historier om hur det kan gå annars.
han äter väldigt mycket och fick ersättning utöver mjölken på bb som vi försöker vänja av honom vid nu för min "riktiga" mjölk har runnit till (också helt problemfritt, jag är så happi!)
förmodligen för att jag gick över tiden så han behöver mer näring än vad min råmjölk kunde ge, och han hade lite dåligt blodsocker på bb.
men som sagt det börjar ordna till sig och han äter massor!
lite jobbigt förstås eftersom det bara är jag som har boobmilk och måste vakna minst varannan timme, även om wege är världens bästa pappa och jättebra på att ta hand om hardy ^^

men det går rätt bra, blir små sovperioder över hela dygnet istället så jag känner mig ändå rätt pigg. för det mesta.
hoppas det håller i sig!

fast just nu är jag ganska trött, mamma och pappa och mormor kom förbi idag och var här några timmar (de lagade dock mat som tack, hehe).

får bli förlossningsberättelse nån annan gång!


trött mamma, alldeles nyutploppad bäbis


lilla surgubben


fördelen med ersättning är att pappa också får mata!


morfar, hardy och mormor idag

9 kommentarer:

Emma sa...

åh vad kul med fler bilder :) säg till när ni orkar med besök så kommer vi flygandes ;) hihi. sötishardy!

Emma sa...

åh vad roligt med fler bilder :) han är så söööt! säg till när ni orkar med besök så kommer vi flygandes! ;) hihi.

Emma sa...

haha oj, blev visst två inlägg! det första försvann så då skrev jag ett nytt. men då kom visst båda två ändå! haha :)

Ebba & Petter sa...

Äntligen ett livstecken!
Skönt att höra att allt gick bra :)
Nu väntar vi spänt på förlossningsberättelsen, och spara inte på krutet. Vi (jag) vill läsa allt det man inte får veta! ;)

Mli sa...

åh! Så himla underbart! Grattis till dom nyblivna föräldrarna!! :D Jag kan inte fatta det, från det att du berättade att du var gravid och nu har ni en liten bäbis! Helt fantasiskt! När det är fritt fram att hälsa på så vill jag gärna träffa er lilla familj :) bamsekram!

Jasmin sa...

herregud. jag fattar inte att du har en liten bebis!! känns helt overkligt. härligt att det har gått bra :)

Jasmin sa...

han är jättesöt förresten! väldigt lik wege tycker jag, fast med dina ögon :)

Josefin sa...

Åh! Lilla pluttbäbis. Så mysigt. Så söt! Alldeles nybakad. Vad roligt med fler bilder.
Härligt att amningen går bra. Det här med att amma varanannan timme på natten är ju som tur är en övergående period. För dom flesta bara alldeles i början. I flera veckor har Henry bara behövt äta en gång per natt och det är därför jag är uppe nu kl 01:30. Vi somnade 20:00 ikväll.

saralovisa sa...

ÅÅÅh han är så fin!!!! =)