12 februari 2010

läskigt


igår var jag jätteklantig
Oo
lyckades halka i badkaret när jag skulle dra för draperiet, föll framåt och slog i kanten på badkaret i magen!!
som tur var tog det väldigt högt upp på magen, men man vet ju aldrig, så jag panikringde till sjukvårdsupplysningen. som skickade nåt till vårdcentralen. som ringde upp. och skickade nånting till barnmorskan.
som ringde upp efter 5 minuter!
det tycker jag var jättebra! väntade mig typ att få sitta och vara orolig och vänta på svar i flera timmar, men det behövde vi ju inte alls!
hon tyckte jag skulle ringa till förlossningen (där de också svarade på en gång, men det kanske inte är så konstigt iof) och så fick vi åka dit och "göra en kurva" och lyssna på bäbis hjärta i 20 minuter. då hade han kommit igång och sparkade jättemycket igen också, och sen kom barnmorskan och en läkare fram till att allt såg jättefint ut så vi fick åka hem.
så det var ju skönt :)
vi kanske skulle ha fått göra ett ultraljud, men de sa att allt såg så bra ut så det behövdes inte, så det var ju bra i och för sig.
men man hade ju velat titta in en gång till ^^

men bäbis verkar må bra, sparkar och bökar som vanligt :)
jag tror jag måste sluta läsa om förlossning och förberedelser och vad man behöver när bäbisen har kommit och sånt för jag längtar så sjukt mycket och det är ändå typ 2 månader kvar!
kommer bli knäpp, måste få in i huvudet att det är långt kvar!
><

nånting som är lite spännande är att jag är typ taggad på att börja träna! :O
det har typ aldrig hänt förut! i hela mitt liv!
nästan i alla fall
men det går säkert över när bäbis har kommit och jag väl kan göra det, haha

jaja
snart ska vi hämta ut ännu mer bäbiskläder som har kommit med posten ^^
hihi
sen blir det fredagsmys
sen börjar jobbveckan
><
man blir så knäpp av att jobba som jag (vi) gör. man vilar upp sig på veckan och jobbar järnet på helgen. ><
men men
ob ftw!

2 kommentarer:

saralovisa sa...

Men åååh malin vad hemskt!!!!
Jisses jag förstår att du blev rädd! Holy mother of good!
Tur att allt gick väl! =)


Jag är typ döende..är så trött och sjuk. Men babyshower ska styras upp. när vill du ha det? Och vilka vill du ska komma?=9

haha
bättre att fråga när du har tid att träffas för att prata om det? =)

Jasmin sa...

vad läskigt!! tur att allt gick bra då :) ni får ha kalas sen när bebin kommer så att jag får ge min present ^^