02 februari 2010

diabeetus


jag har inte diabetes!!!!!!! :D
ha ha HA!

hehe
fick jättehögt blodsocker när barnmorskan kollade sist (10,0) så jag var tvungen att göra en glukosbelastning, eller OGTT för att vara lite nördig (lite minns jag iaf från ssk ^^)
så jag har varit jättenervös/sad hela helgen för det skulle verkligen suga så hårt att få graviditetsdiabetes.
både för att det skulle innebära att jag var tvungen att följa en superstrikt sockerfri diet sista 9(!) veckorna, och det är ju inte helt lätt inte ens i vanliga fall, och nu är man ännu mer hungrig och trött och sugen än när man inte har en liten parasit i magen Oo (sagt med kärlek)
men också för att det skulle innebära att jag med väldigt stor sannolikhet skulle utveckla diabetes senare i livet också, och jag skulle vara tvungen att äta nyttigt och motionera jämt för att hålla det borta.

alltså det är inte det att jag blev ledsen för att inte kunna tjöga en massa, utan för att vara tvingad till att leva nyttigt skulle bara vara så jobbigt!
man vill ju liksom göra det för att man vill, inte för att annars skulle en jävla sjukdom äga en Oo

men nu har jag inte graviditetsdiabetes i alla fall!
so SUCK ON THAT!!!!!!!!
haha ^^
jag är så sjukt nöjd ^^

men obviously tar jag det som en varning, det är definitivt slut på läsk och godis i princip varje dag och sånt som jag har roat mig med senaste tiden och skyllt på att jag är gravid..
fast det tycker man ju att jag borde ha fattat ändå ><
men ändå
gravid eller inte så har jag alldeles för sjukt högt BMI, och hade det redan innan
så det måste göras nåt åt

så det blir mindre socker nu (men lite om jag vill, för jag KAN! ^^) och promenader och ryggträning med emma, sen jävlar blir det träning när bäbis har kommit ut! (och jag vet att alla som har småbarn lol:ar den planen, men jag ska försöka i alla fall! ><)

så det så!

4 kommentarer:

Josefin sa...

Grattis! Det är verkligen något man kan klara sig utan resten av graviditeten. Det är ju bra att röra sig och träna och ha lite målsättningar, men för mig går det jättetrögt nu. Men det ska definitivt bli bättring sen när den är ute och bäckenet är återställt. Längtar efter promenader och friskluft!

Jasmin sa...

Promenera med mig nån dag :) det var så längesen vi sågs!

KusinEmma sa...

ååh vad skönt att det inte var något!! grattis :) vi hörs i morgon för träning då!

Mimmi sa...

Haha! Vi får gå på stan någongång och hjälpa varandra, du får plocka färgglada kläder åt mig och jag får ta färgglada underkläder till dig.. :P