14 februari 2010

vad är det för en dag?

ååh
det gör så ont överallt!
Oo
senaste dagarna när jag har jobbat har jag helt plötsligt börjat få en massa ont lite här och var, fogarna bråkar igen, jag som hoppades att de skulle vara snälla nu! och så får jag ont i benen av nån anledning och det sitter kvar hela kvällen.. antingen om det är fogarna som spökar där också eller om det är nåt nervkläm eller nåt
typ ischias och så hela vägen ner genom låren
det jobbiga är att det finns som inget jag kan göra åt det på jobbet heller, försöker variera mig så mycket som går, men varken att gå eller sitta gör det bättre.
ååh så besvärligt!
jag har inte råd att söka havandeskapspenning! ><
och ingen lust heller, det verkar sjukt besvärligt. och de skulle väl inte få ur sig ett beslut förrän bäbis har kommit hursomhelst ><

det är väl bara att härda!

annars har jag tänkt på att det är nog lättare att vara gravid om man är lång och inte så smal, som jag Oo
för en bäbis är ju alltid lika stor oavsett hur stor mamman är, alltså är magen alltid lika stor. men den magen på min kropp är ju inte alls lika stor som samma mage på en tjej som är typ 1,50 och väger 45 kg!
så det är ju en fördel i alla fall!

in other news:
IRIS FYLLER 2 ÅR IDAG!!! :D


haha
så liten hon var!
nu är hon ett stort fluffmonster!
GRATTIS IRIS!!!
(hon blir fjortis idag, ifall nu kattår är lika långa som hundår? Oo

VAD ÄR DET FÖR EN DAG?
ÄR DET EN VANLIG DAG?
NEJ DET ÄR INGEN VANLIG DAG FÖR DET ÄR IRIS FÖDELSEDAG
HURRA HURRA HURRA!!!

^^

3 kommentarer:

saralovisa sa...

Aaaaaawwwwwww grattis IRIS!!!!!!

Ja måste nästan kolla hur det ser ut för har lovat bort mig på lite luncher. Men jag ska kika!! =)
Vore bra om vi kunde få med Pau får hon är den bästa planeraren jag vet :) Hur ser fredag ut annars?

Jag mår mycket bättre nu, är bara lite snorig och så men det överlever man :)

Josefin sa...

Ja, jag har också tänkt på det där med magar. Jag har inte upplevt att min har känts jättejobbigt stor så man haft svårt att andas eller trångt för att äta och jag är ändå bara 163cm. Men jag tror jag har förhållandevis lång rygg och korta ben. Kanske magen får plats bättre på långa människor eller folk med lång rygg.

Fast det kan ju också bero på att bäbisen skulle kunna vara lite liten som dom gissade. Så spännande att få se om resultatet är detsamma eller inte på torsdag då vi ska göra om uppskattningen med UL. Och får vi veta nåt mer då??? Vill veta. Vill veta. Vill veta. NU!

Mimmi sa...

Din katt fyller 27år! Och om det hade varit en hund så hade den fyllt 21..

Bra att kunna onödiga saker. :P

(om det nu ens stämmer, haha)