06 maj 2008

argt blogginlägg

nu ska jag vara arg.

dessa jävla kändisar som pratar om hur det tyckte att det var JÄTTEJOBBIGT och JÄTTETRÅKIGT att träna innan deras personliga tränare som är så duktig på att hitta på nya roliga saker att han får komma och hälsa på 6 gånger i veckan!
NÄHÄ
jag skulle också tycka att det var roligt att träna om jag hade en pt som gjorde personliga program åt mig och peppade mig och FRAMFÖRALLT om jag inte hade ett skit att göra på dagarna.

alltså jag klagar inte på att kändisar sitter på sitt vältränade ass hela dagarna medans pengarna rullar in, världen är orättvis och det accepterar jag. men jag stör mig på när de ska gå ut i intervjuer och tro att det har kommit på det, hur det blir lätt och roligt att träna.

för det blir inte lätt och roligt att klämma in ett träningspass mellan jobbet och plugget och stupa isäng. eller mellan jobbet och hämta barnen och laga maten och leka med barnen och lägga barnen och tvätta tvätten och stupa isäng. osv.
(inte för att jag har det så extremt stressigt nu men många har ju)

om man är en normal människa blir inte träning lätt och roligt.

idiotkändisar.

1 kommentar:

Jasmin sa...

jag kan bli din personliga tränare :D när ska vi ut och springa? hehe