08 maj 2008

argt blogginlägg II


jag är så less på tid!
så otroligt less på att alltid längta efter nånting! alltid räkna dagar eller timmar eller veckor eller minuter.
räkna dagar tills man slipper tentaångest, räkna veckor tills lägenheten och kissen, räkna timmar och minuter på jobbet, räkna sekunder på löpbandet.
LESS!
jag vill bara he sönder alla klockor i hela världen! (ja, jag är så norrländsk att jag skriver "he"!)

det är klart det kan vara mysigt att längta, längta efter jul t.ex. men det känns som att på senaste tiden har jag längtat till nånting hela tiden. och då blir det som inte att man längtar längre, det blir som bara väntan. man väntar på att saker ska hända istället för att längta.

och å helt andra sidan hatar jag också att tiden går så onormalt snabbt ibland! hur fan kan det bara försvinna en kvart på morgonen t.ex? en KVART! en kvart som tar så sjukt lång tid i slutet av dan på jobbet. en kvart som man hinner cykla till universitetet på! hur kan den bara gå upp i rök? INTE normalt!
jag svär på att nån fifflar med tiden. den kan inte gå lika snabbt hela tiden. omöjligt!
ta t.ex en bakisdag. då kan flera timmar försvinna utan att nån märker det!
det är ju nästan läskigt.

ja ja skit i det. nu ska jag gå och sova bort en massa timmar.
men det är i alla fall skönt!

puz till jazi som tänker på mig och bloggar ^^ folk är så dåliga på att blogga. dåligt.

1 kommentar:

Jasmin sa...

äh man får väl ta vara på stunden man lever i och vara glad ;D jag ska på date ikväll. wie. jag är glad.