26 oktober 2008

bebisar och kissar och livet och sådär


hellu
jag har just testat att ha barn i två dagar! även kallat barnvakt. heh.
rätt spännande för de var så olika åldrar, den ena är 9 år och den andra 3 år. helt klart lättare att ta hand om en nioåring, de kan underhålla sig själv och behöver inte lika mycket uppmärksamhet, dessutom kan man prata med dem. som en riktig människa! haha.
har jag lärt mig nånting?
well
jag vill fortfarande ha barn, men medans jag pluggar känns lite not gonna happen! no not gonna happen!!
Oo
dessutom kommer jag bli TJOCK. barn äter så mycket socker! och jag har som vi alla vet sjukt dålig karaktär >< och just nu sjukt ont i magen eftersom jag har kört på inga kolhydrater senaste tiden men failat i helgen pga pms (och barn). sad :(
städningen är ju också ett problem. man inser som att man gillar ändå städat när det ser ut som att man har haft ett 2dagars fylleslag efter 1 timme Oo
fast iof så har vi ju inga leksaker så de måste ju som ta till det som finns. om man har egna barn med egna rum och egna leksaker är det kanske en annan sak.
men annars var det inte så farligt ^^

iris ligger halvdöd på soffan nu, hon har inte direkt fått vara ifred heh. men det är bra då kanske hon whinar lite mindre inatt :P

iih vi ska titta på en minikisse på fredag! hihi ^^ krrrrrrr ^^
iris behöver en vän som förstår henne och inte sover hela nätterna och inte blir arg när hon vill busa 5 på morgonen!

nu måste jag plugga.
jag HATAR sjuksköterskeutbildningen just nu.
jag vill jobba, jag vill inte slänga bort mitt liv på att plugga.
visst, man kan se det som att jag slänger bort mitt liv genom att jobba på nåt skitjobb i flera år och SEN utbilda mig och faktiskt jobba med nåt riktigt och få ordentliga pengar, men just nu känns det inte direkt så.
jag tycker att livet passerar utan att jag hinner leva det, för livet är ju som sagt "det som händer medans man planerar det" (eller hur det nu är man säger!) vilket ju måste innebära fritiden och alla småsaker alla andra hinner med och inte jag!
:(
jag är så avundsjuk på alla andra :(
(emoemocutcut)

ja ja...
now i must plugg...

Inga kommentarer: